Update Jammer

  • Ne Frage zur neuen Karte Update Jammer die in SAST erscheint:


    Update Jammer


    2 Level 2 or higher Cyberse monsters


    Once per battle, during damage calculation, if your Cyberse monster battles (Quick Effect): You can negate all other card effects on the field until the end of the Damage Step, the monster that battles it with your Cyberse monster has its ATK/DEF become that monster's original ATK/DEF during that damage calculation, also inflict 1000 damage to your opponent if their monster is destroyed by that battle and send it to the GY. If this card is sent to the GY as Link Material for the Link Summon of a monster: You can activate this effect; that Link Monster can make a second attack during each Battle Phase this turn.


    Ich finde den unterstrichenen Teil des Effekts sehr verwirrend.


    1. Gilt der Effekt auch wenn ich mit Update Jammer sebst angreife bzw. kann Update Jammer den Effekt für sich selbst nutzen?
    2. Schätze ich das richtig ein das also quasi ein Angriff die Attacke des gegnerischen Monster zur Hälfe der Grundattacke des gegnerischen Monsters werden lässt? Beispiel: Gegnerisches Monster hat 2000 Atk. Ich greife an -> Attacke des gegners wird zu 1000!?


    Danke im Voraus!

  • Nehmen wir als erstes Mal den aktuelleren Text:


    2 Level 2 or higher Cyberse monsters
    Once per battle, if your Cyberse monster battles, during damage calculation (Quick Effect): You can activate this effect; negate all card effects on the field (other than this card's) until the end of the Damage Step, damage calculation for this battle uses each monster's original ATK/DEF, also, if the opponent's monster is destroyed by that battle and sent to the GY, inflict 1000 damage to your opponent. If this card is sent to the GY as Link Material: You can activate this effect; the Link Monster that used this card as Link Material can make a second attack during each Battle Phase this turn.

    Jetzt zu deinen Fragen:
    1) Da Update Jammer selbst ein Cyberse Monster ist, kann sein Effekt auch eingesetzt werden, wenn er selbst kämpft.
    2) Du machst genau das, was im Kartentext steht. Alle Karteneffekte auf dem Feld (außer der von Update Jammer) werden bis zum Ende des Damage Steps negiert. Für die Schadensberechnung werden die Grund-ATK/DEF beider Monster verwendet und im Falle der Zerstörung des gegnerischen Monsters (durch Kampf) werden 1000 Punkte Schaden zugefügt.
    Wie du da jetzt auf Halbieren kommst ist mir etwas schleierhaft um ehrlich zu sein...