​[OCG] Starter Deck 2019 (SPU: 18. März)

  • [OCG] Starter Deck 2019


    Release Date: 23. März 2019 (Japan)
    Preis: 1000 Yen


    Inhalt:


    - 1 vorkonstruiertes Deck (45 Karten)
    - 1 Regelbuch
    - 1 Duellfeldunterlage/Anfänger Guide


    Zitat

    - 2 Ultra Rare, 3 Super Rare, 6 Parallel Common
    - Ultra Rares können potentiell Secret Rare sei


    ST19-JP001 Flip Frozen
    WATER/Cyberse - Effect/1/500/500
    (1) If this card is sent to the GY: You can change all Attack Position monsters your opponent controls to Defense Position.


    ST19-JP002 Dribrave
    FIRE/Cyberse - Effect/4/1500/1000
    (1) Once per turn, when a Cyberse monster you control declares an attack: You can discard 1 monster; the attacking monster gains 600 ATK until the end of this turn.


    ST19-JP003 Rebuildeer
    WIND/Cyberse - Effect/4/1800/800
    (1) When this card destroys an opponent’s monster by battle: You can target 1 Cyberse monster with 1500 or less ATK in your GY; Special Summon that monster.


    ST19-JP004 Threshold Borg
    EARTH/Cyberse - Effect/7/2400/2000
    (1) If you control no monsters, you can Special Summon this card (from your hand) by discarding 1 Cyberse monster.
    (2) Monsters your opponent controls lose 500 ATK.


    ST19-JP021 Cynet Crosswipe
    Quick-Play Spell Card
    (1) Tribute 1 Cyberse monster, then target 1 card on the field; destroy that card.


    ST19-JP033 Cynet Cascade
    Normal Trap Card
    (1) If you Link Summon a Link Monster: Target 1 monster in your GY that was used as Link Material for that Summon; Special Summon it.


    ST19-JP041 Decode Talker Extend
    DARK/Cyberse - Link - Effect/2300/Link 3 (Linkmarkierungen: Oben, Unten Links, Unten Rechts)
    2+ Effect Monsters
    (1) While this card is in a Monster Zone, its name is treated as “Decode Talker”.
    (2) This card gains 500 ATK for each monster this card points to.
    (3) During your Battle Phase, if a monster this card points to is destroyed by battle or sent to the GY: You can activate this effect; this card can attack twice during this Battle Phase.


    ST19-JP042 Trackblack
    DARK/Cyberse - Link - Effect/1200/Link 2 (Linkmarkierungen: Oben Links, Unten Rechts)
    2 Effect Monsters
    You can only use the effect of this card’s name once per turn.
    (1) You can target 1 monster you control that this card points to; during this turn, draw 1 card each time that monster destroys a monster your opponent controls by battle.



    Reprints:


    ST19-JP005 Bitron
    ST19-JP006 Digitron
    ST19-JP007 Leotron
    ST19-JP008 Code Generator
    ST19-JP009 Draconnet
    ST19-JP010 Widget Kid
    ST19-JP011 Lady Debug
    ST19-JP012 RAM Clouder
    ST19-JP013 Linkslayer
    ST19-JP014 Cyberse White Hat
    ST19-JP015 Photon Thrasher
    ST19-JP016 Witch of the Black Forest
    ST19-JP017 Sangan
    ST19-JP018 Ryko, Lightsworn Hunter
    ST19-JP019 Texchanger
    ST19-JP020 Swift Scarecrow
    ST19-JP022 Cynet Recovery
    ST19-JP023 Cynet Universe
    ST19-JP024 Monster Reborn
    ST19-JP025 Raigeki
    ST19-JP026 Mystical Space Typhoon
    ST19-JP027 Book of Moon
    ST19-JP028 Forbidden Lance
    ST19-JP029 United We Stand
    ST19-JP030 Pot of Avarice
    ST19-JP031 Burden of the Mighty
    ST19-JP032 Supply Squad
    ST19-JP034 Cynet Regression
    ST19-JP035 Call of the Haunted
    ST19-JP036 Mirror Force
    ST19-JP037 Torrential Tribute
    ST19-JP038 Bottomless Trap Hole
    ST19-JP039 Compulsory Evacuation Device
    ST19-JP040 Dark Bribe
    ST19-JP043 Powercode Talker
    ST19-JP044 Security Dragon
    ST19-JP045 Link Spider

  • Specifically what the central focus of this Deck is, to a point.

    A major key sales point of Starter Deck 2019 is it will contain Yusaku’s new ace monster in the Yu-Gi-Oh! VRAINS animated series. This goes along with the fact the Deck is meant to be comfy for beginners to use, and the Ultra Rares (once of which is this new ace) can also come in Secret Rare.

  • Reden wir beim Bossmonster von der Cyberse Fusion?


    Falls da wieder Talker Monster rein kommen, könnte ich mir durchaus vorstellen das Code Talker dabei sein könnte. Der war selbst im OCG bisher nur eine Promo.
    Wie man am Beispiel von Linkuriboh gesehen hat, könnte der durchaus dabei sein.

  • In einem STARTER DECK?


    Mehr als unwahrscheinlich. Zumal sollte ihnen das Design von Firewall Dragon eine Lehre gewesen zu sein. Da bisher in jedem Structure und Starter Deck welches auf Yusaku/Playmaker basiert, ein Code Talker enthalten war, so dürfte das neue Monster zumindest mit ihnen zu tun haben bzw. einen Support für Code Talker darstellen. Ansonsten wieder ein paar neue Cyberse Main Deck Karten und ein großer Anteil an Reprints...

  • Stimmt ein gutes Beispiel dafür ist die TCG Liste welche ab morgen gilt.

    Und was ändert das? Früher oder später kommt wieder ein absurd lächerliches Monster was viel zu Spät gebannt wird. Das meinte ich mit "Konami lernt nie aus ihren Fehlern" denn das ist der selbe Fehler den sie schon seit mehr als 10 Jahren machen.

  • Und was ändert das? Früher oder später kommt wieder ein absurd lächerliches Monster was viel zu Spät gebannt wird. Das meinte ich mit "Konami lernt nie aus ihren Fehlern" denn das ist der selbe Fehler den sie schon seit mehr als 10 Jahren machen.

    Ich bezweifle Mal das man das als Fehler sehen kann. Die Karte war doch absichtlich viel zu ftk lastig designt. Sie machen diese "Fehler" bewusst beim Karten Design um ihr Zeug an den man zu bringen. Immerhin ist Yu-Gi-Oh fast, fun, exciting and brocken.


    Freue mich das Yusaku ein neues Ace Monster kriegt.

  • Also rein technisch wäre noch Platz für einen "Divine Code Talker",

    Wenn es um elementbasierende Archtypes geht, ist Divine meistens dargestellt durch ein zweites Monster vom Typ Licht, manchmal auch Darkness.

  • Ich hoffe ich bin in diesem Thread richtig.



    Basically, teach kids how to make combos during battle. They’re not meant to be that fancy.



    ST19-JP041 Decode Talker Extend
    Link 3 DARK Cyberse Link Effect Monster
    ATK 2300
    Links: Top, Bottom Left, Bottom Right
    Materials: 2+ Effect Monsters
    (1) While this card is in a Monster Zone, its name is treated as “Decode Talker”.
    (2) This card gains 500 ATK for each monster this card points to.
    (3) During your Battle Phase, if a monster this card points to is destroyed by battle or sent to the GY: You can activate this effect; this card can attack twice during this Battle Phase.

    ST19-JP042 Trackblack
    Link 2 LIGHT Cyberse Link Effect Monster
    ATK 1200
    Links: Top Left, Bottom Right
    Materials: 2 Effect Monsters
    You can only use the effect of this card’s name once per turn.
    (1) You can target 1 monster you control that this card points to; during this turn, draw 1 card each time that monster destroys a monster your opponent controls by battle.



    Also, VRAINS styled Sleeves come out the same day, as a reminder:

  • Also wenn der Yusakus neues Acemonster werden soll...uff