Promokartenthread 2022 (SPU: 22. März / OCG 13. Juni)

• TCG Promokarten News

Hier findet ihr alle Neuigkeiten zu Promokarten und -produkten des Yu-Gi-Oh! TCGs. Für entsprechende News aus dem OCG (Japan) schaut bitte in den zweiten Post, direkt im Anschluss an diesen Post.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

OTS Tournament Pack 18

Release: 24. Februar 2022 (EU)

Insgesamt 26 verschiedene Karten:

3 Ultimate Rares

10 Super Rares

13 Commons

OP18-EN001Dogmatika Ecclesia, the Virtuous (Ultimate Rare)

OP18-EN002 Divine Arsenal AA-ZEUS - Sky Thunder (Ultimate Rare)

OP18-EN003 Fusion Destiny Ultimate Rare (Ultimate Rare)

OP18-EN004 Destiny HERO - Dasher (Super Rare)

OP18-EN005 Babycerasaurus (Super Rare)

OP18-EN006 Kagemucha Knight (Super Rare)

OP18-EN007 Contact "C" (Super Rare)

OP18-EN008 Token Collector (Super Rare)

OP18-EN009 Kwagar Hercules (Super Rare)

OP18-EN010 The Phantom Knights of Break Sword (Super Rare)

OP18-EN011 Inzektor Picofalena (Super Rare)

OP18-EN012 Monk of the Tenyi (Super Rare)

OP18-EN013 Manju of the Ten Thousand Hands (Common)

OP18-EN014 Tanngnjostr of the Nordic Beasts (Common)

OP18-EN015 Dverg of the Nordic Alfar (Common)

OP18-EN016 The Phantom Knights of Silent Boots (Common)

OP18-EN017 Destiny HERO - Celestial (Common)

OP18-EN018 Vampire Familiar (Common)

OP18-EN019 Vampire Retainer (Common)

OP18-EN020 Impcantation Talismandra (Common)

OP18-EN021 Impcantation Penciplume (Common)

OP18-EN022 Ghostrick Angel of Mischief (Common)

OP18-EN023 Gullveig of the Nordic Ascendant (Common)

OP18-EN024 Dark Magical Circle (Common)

OP18-EN025 Ghostrick Break (Common)

OP18-EN026 Ogdoadic Token (Super Rare)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

OTS Tournament Pack 19 Neu

Release: 9. Juni 2022 (EU)

Insgesamt 29 verschiedene Karten:

3 Ultimate Rares

10 Super Rares

16 Commons

OP19-EN0?? Fallen of Albaz (Ultimate Rare)

• OCG Promokarten News

Hier findet ihr alle aktuellen OCG Promokarten-Neuigkeiten:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V-Jump Promo Juli 2022

Release: 20. Mai 2022

VJMP-JP218 Qardan the Great Sage

EARTH/Fairy - Effect/4/1400/1000

(1) When this card is Normal Summoned: You can Set 1 Continuous Trap from your hand or GY. It can be activated this turn.

(2) If this card is sent to the GY: You can make all face-up Traps you currently control become unable to be destroyed by your opponent’s card effects until the end of the next turn.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pharonic Legend Pack

Release: 27. Mai

VP22-JP001 Pharaonic Advent

EARTH/Spellcaster - Effect/8/2000/2000

You can only use the 1st and 3rd effect of this card’s name each once per turn.

(1) You can Tribute 1 monster; Special Summon this card from your hand.

(2) Gains 300 ATK for each Continuous Trap on the field and in the GYs.

(3) You can Tribute 1 Fairy, Fiend, or Reptile monster; add 1 Continuous Trap from your Deck to your hand, also you cannot Special Summon monsters for the rest of this turn.

VP22-JP002 Gravekeeper’s Engraving

Normal Spell Card

(1) At the start of your Main Phase 1: Apply 1 of these effects to both players until the end of your opponent’s turn.

● They cannot activate card effects in the GY.

● They cannot banish cards from the GY.

● They cannot Special Summon monsters from the GY.

VP22-JP003 Apophis the Swamp Deity

Continuous Trap Card

(1) During the Main Phase: Special Summon this card as a Normal Monster (Reptile/EARTH/Level 6/ATK 2000/DEF 2200) (this card is also still a Trap), then you can negate the effects of face-up cards your opponent controls, up to the number of other Continuous Traps you control, until the end of this turn.

V-Jump Promo August 2022 Neu

Release: 21. Juni 2022

VJMP-JP219 Adularia of the Moonlit Water

WATER/Spellcaster - Effect/5/1000/1000

You can only Special Summon by the 1st effect of this card’s name once per turn. You can only use the 3rd effect of this card’s name once per turn.

(1) If you have a face-up card in your Spell & Trap Zone, you can Special Summon this card from your hand.

(2) Gains 600 ATK/DEF for each face-up Spell/Trap on the field.

(3) You can send 2 face-up cards from your Spell & Trap Zone to the GY; send 1 Level 4 or lower monster from your Deck to the GY.

• is ja scho mal gut,

wenn man weiß wann´s weitergeht... :thumbup:

es lässt auf mehr hoffen...

hoffe ja irgendwann bekommen wir mal das Dunkle Magier-Mädchen

im Original

mein diese Karte...

haben wir ja nie so bekommen...

https://i.ebayimg.com/images/g/kKcAAOSwFw1dm2oU/s-l300.jpg

• Skull Conductor approved.

content.jpeg?resize=300%2C188&ssl=1

VJMP-JP211 Reidoushi Changshi (Changshi the Taoist)

Level 6 DARK Zombie Effect Monster

ATK 2000

DEF 0

You can only use the 1st and 2nd effect of this card’s name each once per turn.

(1) During your Main Phase: You can send 1 Zombie monster from your hand or Deck to the GY.

(2) If this card becomes banished: You can banish 1 Zombie monster from your GY; Special Summon this card, but place it on the bottom of the Deck when it leaves the field.

Reading from Ness’s Script Notes:

Regarding the name, 霊道士 would literally be a Taoist spiritual master, but it is also 1 character short to being the Japanese name of the Hong Kong movie 殭屍先生 (jp: 霊幻道士, en: Mr. Vampire), a popular jiangshi movie. “Changshi” is how we’re localizing the name, which seems to be a middle ground between “jiangshi”, the Japanese word for it (kyonshii), and probably even the name of the main character of the movie, Master Kau (Master Chen in the jp version).

• Das macht dann mal die Hellfirekarten interessant...

Große Bestie am Himmelszelt
    höre den Ruf aus der Schattenwelt,
    steig aus der Kugel, ich brauche dich schnell,
    bring mir den Sieg in diesem Duell.
    Überzieh die Wüste mit deinem Glüh´n
    und lasse deinen Zorn auf meinen Feind niedergehen.
    Lasse die Macht frei, die tief in dir steckt
    ich bin derjenige der dich erweckt.
    Erscheine in diesem Schattenduell,
    mit dir zu siegen ist mein Ziel

Geflügelter Drache des Ra

• [OCG] Power Pros x Yu-Gi-Oh! Collab

I’m not sure these would be internationally released despite being a Konami IP.

Konami’s Power Pros IP (known in Japan as Powerful Pros Yakyuu) is doing a crossover with Yu-Gi-Oh! with Power Pros’ current mobile phone game

6b87b8e0-1.jpg?resize=300%2C168&ssl=1

By clearing missions in the app, you can then show you cleared them to staff at Geo, TATSUYA or Konami Satellite Shops throughout Japan to recieve a pack including Dark Magician (in the Power Pros art style) and Power Pro Lady Sisters (a Vanilla promo based on the Harpie Lady Sisters, flavor text currently illegible).

The missions last from January 18th (After Maintenance) to February 3rd, and you can get the cards on January 18th (After Maintenance) to February 10th at the select partner locations.

• Und der Preis für den hässlichsten Dark Magician geht an:

6b87b8e0-1.jpg?resize=300%2C168&ssl=1

Das ist ja echt grausam. Also für mich wurde der hier

Dunkler Magier (V.2 - Ultra Rare)

eindeutig von Platz 1 vertrieben.

Oder gefällt von euch eines der oberen Artwork???

Also im ernst: Bisher gefiel mir jedes Artwork von DM bis auf das Jump Artwork, der sogar noch einiges kostet. Der neue sieht so aus wie ich mir als Kind einen Toon Dark Magician vorgestellt hätte.

• 10 etcg User blocken dich bestimmt gerade xD

Mach elf draus :p

ACHTUNG!
    Dieser Post kann geringe Spuren von Zynismus, Sarkasmus, Ironie und eigener Meinung enthalten!
    Bei algerischen Reaktionen informieren Sie bitte einen Admin oder Moderator ihres Vertrauens.
    In seltenen Fällen von spontan auftretenden epicleptischen Anfällen wird ein sofortiger Impulsblocker mittels Ignorierliste empfohlen.
    Vermeiden Sie zur eigenen Sicherheit weiteren Kontakt mit dem kontaminiertem Material.
    FAQ You!

• Den JUMP-DM ("six pack") gab es vor sieben Jahren für 5 € pro Stück bei Blackfire zu kaufen, das waren Zeiten. So schlimm kann es ja nicht sein, wenn manche Leute 100 € für die Karte bezahlen wollen

Ja gut ist nunmal eine Geschacksfrage. Aber was die Karte zumindest für mich ausmacht, ist doch gerade die lilane Farbe und der grüne Zauberstab. Das hat man bei dem Jump Artwork gar nicht.

Und dann gibt es natürlich die, die nichtmal das Artwork mögen und sich den kaufen, weil er teuer ist.

• Wofür sollen das promos sein? warum verschandelt man meine mädels? hat nichts mit harpyuen zu tun X(

Beides lächerlich und nicht mal ansatzweise cool oder playable