[TCG/OCG] Darkwing Blast (SPU: 7. Juli)

  • Ich erwarte nicht das nächste Metadeck, aber es wäre halt echt schön wenn viele verschiedene Supportkarten für mehrere Deckthemen released werden würden und nicht immer für dieselben 5 Decks. Und es stimmt dass es unmöglich ist jedes einzelne Thema zu supporten, da es einfach viel zu viele davon gibt, aber wenn Konami es will, könnten die sogar den Eisenketten-Archetype zu neuem Aufschwung verhelfen. Nichts ist unmöglich. TOYOTA XD

    Seh ich auch so, 4 sets im jahr und so viel bulk, da könnte man doch in jedem set mit je 1-2 kärtchen mal was für tote decks bringen.

    PRIO oder SECE waren damals keine so guten sets aber hatten viele einzelne karten für ältere decks.

  • Cyber Drache

    Hat den Titel des Themas von „[OCG] Darkwing Blast“ zu „[OCG] Darkwing Blast (SPU: 16. Mai)“ geändert.
  • Ich verstehe nicht wieso immer wieder die Leute erwarten dass Nischendecks Support bekommen und nicht die großen Fan Favorits! Es wird halt das geprinted was sich gut verkauft. Das ist Marketing. Das ist bei jedem anderen Produkt genau so. Es wird Produziert was die breite Masse will und nicht ein paar wenige. Auch wenn die paar Wenigen evetuell den besseren Geschmack haben, so bringen Sie in der Masse nicht das Geld.

  • Das ist (leider) klar.


    Aber in jedem Hauptset gibt es immer mehr als genug der obligatorischen "Filler"-Karten, teilweise nischig nett, oft aber offensichtlich Mist - warum diese nicht weglassen und dafür mal Einzelkarten für alte Themen reinpacken?

    Mal ein neues Eisenkette-Monster, mal ein Reptil für Giftsumpf, mal was für die Mönch-Serie, etc. pp.


    Würde wohl niemanden stören und eher dafür sorgen, dass Sets noch interessanter werden.

  • Genau so sehe ich das auch. Viele Karten in Sets besitzen absolut keinen Mehrwert. Sie sind selbst für mich als Funspieler, der gerne auch mal ultraschlechte Karten oder Themen spielt uninteressant. Karten müssen nicht perse gut sein, aber wenigstens einen Mindestwert an Spielbarkeit besitzen (z.B. die Pendel Spirit Monster sind da ein gutes Beispiel. Büroboter waren damals auch gute Füller woraus ein tolles spielbares Thema wurde.) Warum nicht Sets ausschließlich mit Karten füllen für die es einen Markt gibt? Da kann auch gerne jedes Mal ein neuer Toon dabei sein, mit unterdurchschnittlichen Effekt (z.b. Toon Utopia) oder halt ein Giftsumpf Monster mit mittelmäßigen Effekt. Nichts davon muss Meta sein. Selbst der schlechte Eisbarriere Support oder der Vertrauen Support ist ausreichend. Solange konstant was kommt, wird man über die Masse im Funbereich was spielbares hinbekommen. Ich bin mir sicher dass sich die Packs dann auch noch besser verkaufen würden und die Preise für Einzelkarten sinken würde, da jede Karte Verkaufbar wäre. Was wiederum den Anreiz Stärken würde auch mal direkt Booster zu kaufen.

  • Denke genauso.

    Ich meine, wer hat denn in DIFO nach dem Symphonisch oder Sylvan support geschriehen, keiner und trotzdem is er da und viele freuhen sich darüber.

  • Jeder hat doch irgend ein Deck das nicht zu den beliebtesten 5 gehört und für das man Support will. Das nicht alle 300 Themen alle 2 Jahren Support bekommen ist doch klar, aber zumindest alle 10 Jahre währe doch toll.

  • Natürlich kann nicht jedes Thema jedes Jahr Support bekommen. Aber manche Themen sind einfach dermaßen übersupportet das passt auf keine Kuhhaut. Klar kann man da den Ruf verstehen auch mal andere Themen Support zu geben. Dann sieht man manche Themen vielleicht auch mal wieder öfters... wer weiß.

    Und ich kann mir nicht vorstellen das sich Sets deutlich schlechter verkaufen wenn da nicht die x'te Weiße Drache oder Dunkler Magier Karte drin steckt. Um nur mal 2 Decks zu nennen die mehr als genug Aufmerksamkeit bekommen haben und ein Ende längst nicht in Sicht ist.

  • [TCG] Darkwing Blast

    Now your birds of a feather can also flock together!


    Hitting the shelves on Friday, October 21, 2022, the Darkwing Blast (MSRP: $4.49 per pack) core booster set lets Duelists ascend into the night sky for Crow’s renowned “Blackwing” strategy from Yu-Gi-Oh! 5D’s. Prepare to unlock new possibilities with a new “Blackwing” Synchro Monster, new cards for themes from the past and a new version of Crow Hogan’s Black-Winged Dragon.

    Ascend into the night sky this October! Darkwing Blast is the latest core booster for the Yu-Gi-Oh! TRADING CARD GAME (TCG). This 100-card set lets you take to the skies with new cards for Crow’s renowned “Blackwing” strategy from Yu-Gi-Oh! 5D’s. Brand-new themes emerge as well as new cards you can include in the Deck you already have! Darkwing Blast is packed with cards ready to elevate your game to the next level! Here is just some of what you can expect:
    • Feathers fly with brand-new “Blackwing” cards! Try out new Tuners that make it a breeze to perform a flurry of Synchro Summons and unlock new possibilities with a new “Blackwing” Synchro Monster! Make sure to grab your “Blackwing” cards from Legendary Duelists: Season 2 and Legendary Duelists: White Dragon Abyss to get your “Blackwing” Deck ready for action.
    • A new version of Crow Hogan’s Black-Winged Dragon capable of inflicting major damage to your opponent and destroying every card on the field during your opponent’s turn!
    • Exciting new strategies!
    • New cards for themes from the past!
    • The continuation of the World Premiere theme that debuted in Power of the Elements!
    • And more!
    The Darkwing Blast booster set contains 100 new cards:
    50 Commons
    26 Super Rares
    14 Ultra Rares
    10 Secret Rares
    *Set content subject to changes
  • Mit diesen Set kommt leider wieder eine Welle von Preiserhöhungen auf uns zu. :-(

    Also eigentlich müssten die Preise mal niedriger werden. 4€ für ein Booster bezahlt doch niemand mehr.

    Der Kampf gegen die Mathematik geht weiter. - *Macht des Drivers*
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    Wir haben es endlich geschafft!! Die Mine ist endlich weg!


    Jetzt muss noch Expurrely Noir weg! I Hate Towers!

  • Tearalaments return with a certain girl bringing peace to the oceans. And Spell Cards.

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    DABL-JP039 Tearalaments Lulucaros

    Level 8 WATER Aqua Fusion Effect Monster

    ATK 3000

    DEF 2500

    Materials: “Tearalaments Chaetocaros” + 1 “Tearalaents” monster

    You can only use the 2nd and 3rd effect of this card’s name each once per turn.

    (1) Your other Aqua monsters cannot be destroyed by battle.

    (2) When your opponent activates a card or effect that includes Special Summoning a monster(s) (Quick Effect): You can negate the activation, and if you do, destroy that card, then send 1 “Tearalaments” card from your hand or face-up field to the GY.

    (3) If this Fusion Summoned card is sent to the GY by card effect: You can Special Summon this card.

    Note: We’re not sure at the moment of what Lulu is referencing, but it might be LUCA, the hypothetical ancestor of all life on Earth. Her Level 5 form is named after a common form of Diatom Plankton usually found in sea foam (which Mermaids are known to dissolve into).

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    DABL-JP056 Tearalaments Grief

    Normal Spell Card

    You can only use 1 of the 1st and 2nd effect of this card’s name per turn, and only once that turn.

    (1) Special Summon 1 “Tearalaments” monster or 1 “Visas Starfrost” from your Deck or GY, and if you do, send 1 monster you control with the same Type or Attribute to the GY.

    (2) If this card is sent to the GY by card effect: You can target 1 of your banished “Tearalaments” Traps; add it to your hand.

    Note: The Kanji reads as “Echo Swirling in the First World”

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    DABL-JP057 Tearalaments Heartbeats

    Quick-Play Spell Card

    You can only use 1 of the 1st and 2nd effect of this card’s name per turn, and only once that turn.

    (1) Target 1 Spell/Trap on the field; shuffle it into the Deck, then send 1 card from your hand to the GY. If you control “Visas Starfrost” at activation, you can target 2 Spells/Traps instead.

    (2) If this card is sent to the GY by card effect: You can target 1 “Tearalaments” Trap in your GY; add it to your hand.

    Note: The Kanji reads as “Heartbeats Shaking the First World”

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    DABL-JP058 Tearalaments Scream

    Continuous Spell Card

    You can only use the 1st and 2nd effect of this card’s name each once per turn.

    (1) If a monster(s) is Normal or Special Summoned, and you control a “Tearalaments” monster or “Visas Starfrost”: You can send the top 3 cards of your Deck to the GY, also all face-up monsters your opponent controls will lose 500 ATK for the rest of this turn.

    (2) If this card is sent to the GY by card effect: You can add 1 “Tearalaments” Trap from your Deck to your hand.

    Note: The Kanji reads as “String Sound Ripping Apart the First World

  • Die gehören nicht zusammen. Albaz ist die Hauptstoryline die seit April 2020 läuft und in jedem Hauptset seitdem enthalten war.


    Visas Starfrost ist nur ein weirdes Verbindungsstück zweier Archetypes die nicht zusammen funktionieren (wie z.B. bei Ursarctic und Drytron auch)

  • Visas learns that there are forces much bigger than just a bunch of fear beasts and some terrorized mermaids in Clear New World’s setting!


    General Note: Best as we can tell, this theme’s name comes from Kshatriya, a warrior-aristocrat caste in India, along with Shangri-La, a legendary paradise believed to exist in the Himalayas.



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    DABL-JP012 Kshatri-La Fenrir

    Level 7 EARTH Psychic Effect Monster

    ATK 2400

    DEF 2400

    You can only use the 2nd and 3rd effect of this card’s name each once per turn.

    (1) If you control no monsters, you can Special Summon this card (from your hand).

    (2) During your Main Phase: You can add 1 “Kshatri-La” monster from your Deck to your hand.

    (3) When this card declares an attack, OR if your opponent activates a monster effect: You can target 1 face-up card your opponent controls; banish it face-down.

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    DABL-JP013 Kshatri-La Unicorn

    Level 7 WIND Psychic Effect Monster

    ATK 2500

    DEF 2100

    You can only use the 2nd and 3rd effect of this card’s name each once per turn.

    (1) If you control no monsters, you can Special Summon this card (from your hand).

    (2) During your Main Phase: You can add 1 “Kshatri-La” Spell from your Deck to your hand.

    (3) When this card declares an attack, OR if your opponent activates a monster effect: You can look at your opponent’s Extra Deck and banish 1 monster from it face-down.

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    DABL-JP014 Kshatri-La Ogre

    Level 7 WATER Psychic Effect Monster

    LV7 2800/1000

    You can only use the 2nd and 3rd effect of this card’s name each once per turn.

    (1) If you control no monsters, you can Special Summon this card (from your hand).

    (2) During your Main Phase: You can add 1 “Kshatri-La” Trap from your Deck to your hand.

    (3) When this card declares an attack, OR if your opponent activates a monster effect: You can excavate the top 5 cards of your opponent’s Deck, and if you do, banish 1 of them face-down, also place the rest on the top of the Deck in the same order.

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    DABL-JP045 Kshatri-La Shangri-La

    Rank 7 FIRE Psychic Xyz Effect Monster

    ATK 0

    DEF 3000

    Materials: 2+ Level 7 monsters

    You can only use the 1st effect of this card’s name once per turn.

    (1) During each Standby Phase: You can Special Summon 1 “Kshatri-La” monster from your Deck.

    (2) Each time an opponent’s card(s) is banished face-down: You can choose 1 unused Main Monster Zone or Spell & Trap Zone; it cannot be used while this monster is face-up on the field.

    (3) If this card would be destroyed by battle or card effect, you can detach 1 material from it instead.

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    DABL-JP059 Decline Scareclaw

    Normal Spell Card

    You can only use the 2nd effect of this card’s name once per turn.

    (1) Target 1 “Primitive Planet Reichphobia” you control or in your GY; return it to the hand, then, if you control “Visas Starfrost”, you can change 1 face-up monster your opponent controls to face-down Defense Position.

    (2) If there are 3 or more Defense Position monsters on the field: You can banish this card from your GY; add 1 “Scareclaw” card from your GY to your hand.

    Note: The Kanji for this means something like the “Decaying via the Fourth World”

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    DABL-JP060 Kshatri-La Berth

    Continuous Spell Card

    You can only use the 1st, 2nd, and 3rd effect of this card’s name each once per turn.

    (1) You can Normal Summon Level 7 monsters without Tributing.

    (2) During your Main Phase: You can Special Summon 1 of your non-Xyz “Kshatri-La” monsters that is banished or in your GY.

    (3) If your opponent activates a Spell Card or effect and you control a “Kshatri-La” monster: You can target 3 cards in your opponent’s GY; banish them face-down.

    Note: Berth refers to somewhere where a ship lands at a harbor.

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    DABL-JP075 Scareclaw Twinsaw

    Normal Trap

    You can only activate 1 card with this card’s name per turn.

    (1) Tribute 1 “Scareclaw” monster, then target 2 cards your opponent controls; destroy them, and if you control “Visas Starfrost”, banish them.

    (2) If there is a Link-3 or higher monster on the field: You can banish this card from your GY; Link Monsters on the field cannot activate their effects this turn.

    Note: The Kanji reads as something like “Twin Fangs of the Fourth World”.

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    DABL-JP076 Kshatri-La Prepare

    Continuous Trap Card

    You can only use the 1st and 2nd effect of this card’s name each once per turn.

    (1) During either player’s turn: You can Special Summon 1 of your “Kshatri-La” monsters that is banished or in your hand.

    (2) If your opponent activates a Trap Card or effect while this card is face-up in the Spell & Trap Zone, and you control a “Kshatri-La” monster: You can look at your opponent’s hand and banish 1 card from it face-down.