[TCG/OCG] Duelist Nexus​ (SPU: Spoiler Komplett)

  • Den finde ich verdammt gefährlich. Gerade da er durch Tuning suchbar ist. Würde mich nicht wundern wenn der langfristig limitiert wird. Vorallem wenn man bedenkt wie gerne Konami starke Drachen Synchros rausbringt.

    Man muss hier auch mal in Betracht ziehen, dass Glow-Up Bulb, von der diese Karte den zweiten Effekt geklaut hat, in allen Formaten(TCG, OCG, MD) verboten ist.

    Sehr spannendes Konzept mit dem zweiten Effekt.

    Damit lässt sich bestimmt was basteln. Wundert mich aber das ich den Crimson Dragon auf die Hand bekomme und nicht das Drachen Synchro. Vermutlich wollte man aber so bestimmte Combos verhindern.

    Der specialt Calamity im gegnerischen Turn, wenn man einen zweiten 12er rausbekommt.

  • Man muss hier auch mal in Betracht ziehen, dass Glow-Up Bulb, von der diese Karte den zweiten Effekt geklaut hat, in allen Formaten(TCG, OCG, MD) verboten ist.

    Deswegen finde ich den auch so brutal gefährlich. Zusätzlich ist er mit Stufe 3 auch noch mal besser. Er und ein 4er werden AFD. Der gibt dir ein weiteres Monster und ggfs einen weiten Fieldspell. Anschließend kommt der wieder und wird mit dem AFD zur Baronin und das als fünfte Summon.

    Das war alleine das was mir kurz nach dem ersten Lesen durch den Kopf gegangen ist. Da findet man garantiert noch mehr Optionen.


    Der specialt Calamity im gegnerischen Turn, wenn man einen zweiten 12er rausbekommt.

    Klingt nach Spass. Hatte ich garnicht auf dem Schirm.

  • Ziemlich generisch. Eine zweite normal ist auch immer gerne gesehen. Als Ausgleich für den Rest des Zuges nur noch Synchro Monster vom Extradeck beschwören zu können ist da fast schon zu wenig.

    Seine wahre Einschränkung ist ja auch, dass er ein Lv. 5 ohne eingebaute Beschwörungsmethode ist. Das beste, was mir dazu noch einfällt ist Transmodify auf Stardust Synchron.


    Ein bisschen Schade das der erste Effekt kein Quick Effekt ist. Wobei das ggfs zu stark wäre da er Karte und nicht Monster sagt. Trotzdem sehr interessante Karte. Immerhin funktioniert der komplett unter Skilldrain was durchaus Optionen bieten könnte.

    Mit beiden als Quick Effect wäre er gerade eben spielbar gewesen, wahrscheinlich nicht mal den Platz im Extra wert. So ist er einfach nur Hohn. Wozu brauche ich ein Dark Ruler No More, NACHDEM ich mein Bossmonster beschworen habe? Selbst Quasar ist, wenn man ehrlich ist, seinen Aufwand nicht wert. Den will man nur beschwören, weil man es kann. Wäre schön gewesen, wenn ein neues Monster es mal tatsächlich belohnen würde. Eine Spell Speed 4 Negation und ein Angriff für jeden Nichtempfänger wäre angemessen gewesen.


    Nein, wird er nicht, der kommt als Lv 1 Monster wieder.

    Dann wird er halt zu Crystal Wing. Ist jetzt nicht so der krasse Unterschied.


    Das ist die erste Karte der jüngeren Vergangenheit, von der ich denke, ein Soft once per turn hätte ihr gut getan. Dann wäre seine Such-Effekt nutzbar gewesen und man hätte ihn loopen können. So ist er traurigerweise nur ein schlechterer Ultimaya Tzolkin dessen einziger Trick die angesprochene Calamity-Combo ist.



    Insgesamt muss ich mich Wiraqocha Puqllay leider anschließen: Ich bin sehr enttäuscht. Revolution Synchron ist die einzige Karte, die ich ohne Abstriche als "gut" bezeichnen würde. Yuseis D-Wheel könnte brauchbar sein, wenn man weitere lohnenswerte Transmodify-Ziele findet. Der neue Quasar ist einfach schlecht und der Rest bestenfalls Gimmicks.


    Das ist also der zweite gescheiterte Anlauf, ein Upgrade für Quasar zu schaffen, und der DRITTE gescheiterte Versuch, Crimson Dragon einen würdigen Karten-Counterpart zu geben :dozey:

  • Also die neuen Karten sind ja mal echt der Witz...


    Allein, wenn eine Karte irgendetwas beinhaltet mit "Target any number of Level 7 and/or 8 Dragon Synchro Monsters" wird mir direkt schlecht.

    Solche Karten sind einfach für die Tonne, da die Level 7 oder 8 Synchro Monster das Feld von ganz alleine regeln.


    Die Synchro World Fieldspell ist super lachhaft. Wow, man kann etwas aus dem Grave specialn oder ein Level anpassen. Krasser Shit.

    Nachdem man 4 (!!) Synchrobeschwörungen durchgeführt hat, darf man sich nen Tuner ausm Grave specialn, wie großzügig!

    Ein "Once per turn: Remove 2 counters to draw 1 card" war wohl zu viel verlangt.


    Der neue Quasar ist auch super sinnlos, wie Leseleff bereits erläutert hat. Und sein 2. Effekt ist ja auch mal so dermaßen grottig, weil er ja dann permanent verbannt ist.


    Über das Level 5er Tuner Motorrad brauchen wir gar nicht erst reden.


    Die einzige Revolution ist Revolution Synchro, denn dieser behebt eine Hauptschwäche der Synchrondecks, da er direkt von der Hand synchronisiert werden kann.

    Zusammen mit dem zweiten Effekt eine echte Bereicherung. Aber keinesfalls zu mächtig, da der 2. Effekt auf Once per Duel beschränkt ist.

  • Nach all den Jahren den richtigen Crimson Dragon als Karte zu sehen ist netter Fanservice. Über mehr 5Ds Kram freue ich mich abgeshen von Blackwings immer. Die dürften für die Sammlung nicht so teuer werden, da die in einm Hauptset erscheinen un nicht sonderlich beeindruckend sind. Weil auf Anime basierte Themen dürfen es nicht (mehr) sein. Wenn gibt es nur wenige Einzelfälle, die woanders gespielt werden.

  • Cyber Drache

    Hat den Titel des Themas von „[OCG] Duelist Nexus​“ zu „[OCG] Duelist Nexus​ (SPU: 13. Februar)“ geändert.
  • Let the ultimate dinosaurs rule once again!

    EvolvedBackToLevel6-206x300.webp

    DUNE-JP007 Soutouryuu King Rex (King Rex the Twin-Headed Dragon)

    Level 6 EARTH Dinosaur Effect Monster

    ATK 1600

    DEF 1200

    You can only Special Summon with the 1st effect of this card’s name once per turn.

    You can only use this card name’s (2) effect once per turn.

    (1) If you control no monsters, you can Special Summon this card (from your hand).

    (2) If this card is Normal or Special Summoned: You can target 1 monster on the field with ATK lower than the total ATK of all Dinosaur monsters you control; destroy it.


    Note: This monster being Level 6 is a reference to the fact Two-Headed King Rex was a Level 6 monster in the original manga.


    TrueRulerOfTheEarth65MillionYearsAgo-206x300.webp

    DUNE-JP008 Ryuuoh King Rex (King Rex the Dragon King)

    Level 9 EARTH Dinosaur Effect Monster

    ATK 3200

    DEF 1200

    (1) When this attacking card destroys an opponent’s monster by battle: You can make this card gain a second attack during this Battle Phase.

    (2) Once per turn, except the turn this card was Summoned: You can target up to 2 monsters your opponent controls; destroy them.

    BoxOfficeSmashSequel-206x300.webp

    DUNE-JP046 Matouhou Gurensaurus (Grenosaurus the Magic-Head Cannon)

    Rank 4 FIRE Dinosaur Xyz Effect Monster

    ATK 2200

    DEF 2000

    Materials: 2 Level 4 monsters

    You can only use the 2nd effect of this card’s name once per turn.

    (1) When your Dinosaur monster destroys an opponent’s monster by battle and sends it to the GY: You can detach 1 material from this card; inflict 1000 damage to your opponent, then this card gains 1000 ATK.

    (2) If this Xyz Summoned card is destroyed: You can target 1 card on the field; destroy it, and if you do, inflict 1000 damage to your opponent.

    Level6PlusWorld-206x300.webp

    DUNE-JP053 Jurassic Power

    Continuous Spell Card

    You can only use the 3rd effect of this card’s name once per turn.

    (1) Dinosaur monsters you control gain 300 ATK.

    (2) You can Normal Summon Level 5 or higher Dinosaur monsters without Tributing.

    (3) You can send 1 Dinosaur monster from your hand or face-up field to the GY; add 1 Dinosaur monster with 1200 DEF from your Deck to your hand.


    Cards It Searchs:


    Crawling Dragon #2

    Dogoran, the Mad Flame Kaiju

    Doodle Beast – Tyranno

    Element Saurus

    Giant Rex

    Hyper Hammerhead

    Jurrac Monoloph

    Jurrac Protops

    Mad Sword Beast

    Re: EX

    Samurai Cavalry of Reptier

    Two-Headed King Rex


    Plus the two new King Rexes listed above.

    LifeAlwaysFindsAWay-206x300.webp

    DUNE-JP063 Chouetsu Shinkayaku Beta (Transcendental Evolution Pill Beta)

    Normal Spell

    You can only activate 1 card with this card’s name per turn.

    (1) Tribute 2 monsters from your hand and/or field, including at least 1 Dinosaur monster; you cannot Special Summon monsters from the Extra Deck for the rest of this turn after this card resolves, except Dragon, Dinosaur, Sea Serpent, and Wyrm monsters, also Special Summon 1 Level 5 or higher Dinosaur monster from your Deck or Extra Deck with ATK higher than the Tributed monsters’ total ATK.


    Note: Thanks to Satchmo for help with this article, and dedicating this one to Sanokal, our resident dinosaur expert.

  • nett, unterstützt das Deck aber nicht zu stark.

    Wär alles viel besser wenn VfD noch da wäre.

    Mit der perma spell kann man sich viel suchen aber ausser den neuen dinos, dogoran oder kritzel tyranno is ja nix besonderes dabei.


    Externer Inhalt www.instagram.com
    Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.


    Kann man das mit CD Support vergleichen?

    Mehr Konstanz aber kein Highlight das was neues bringt?

  • The truth behind the Infernobles Knights revealed


    dune13-206x300.jpg

    DUNE-JP013 Enseikishi – Richardet / Infernoble Knight – Ricciardetto

    FIRE Warrior / Tuner / Effect

    LV1 500/0

    You can only use 1 of the 1st and 2nd effect of this card’s name per turn, and only once that turn.

    (1) You can banish this card from your hand or GY; Special Summon 1 Level 4 or lower FIRE Warrior monster from your hand as a Tuner.

    (2) If this card is Normal or Special Summoned: You can target 1 Level 4 or lower FIRE Warrior monster in your GY, except “Infernoble Knight – Ricciardetto”; Special Summon it, also you cannot Special Summon monsters for the rest of this turn, except Warrior monsters.

    T/L Note: Ricarridetto is just an Italian spelling of Richard, the brother of Bradamante and Renaud

    dune14-206x300.jpg

    DUNE-JP014 Enseikishi – Turpin / Infernoble Knight – Turpin

    FIRE Warrior / Effect

    LV4 1400/1700

    You can only use the 1st and 2nd effect of this card’s name each once per turn.

    (1) If you control a monster equipped with an Equip Card: You can Special Summon this card from your hand or GY, but if it is Summoned from the GY, banish it when it leaves the field.

    (2) If this card is in your GY: You can target 1 Warrior monster you control; equip this card to that monster you control.

    (3) If the equipped monster is used as Synchro Material, you can treat it as a Tuner.

    T/L Note: Turpin is another name of Tilpin, a Roman Catholic bishop of 8th Century France who got turned into one of the Twelve Peers

    dune40-206x300.jpg

    DUNE-JP040 Seiken wo Meguru Oh’hi Angelica / Angelica, Princess of Noble Arms

    FIRE Warrior / Synchro / Effect

    LV5 1200/2400

    1 Tuner + 1+ non-Tuner monsters

    You can only use the 1st and 2nd effect of this card’s name each once per turn.

    (1) If this card is Special Summoned: You can add 1 card that mentions “Infernoble Knight Emperor Charles” or 1 “Horn of Olifant” from your Deck to your hand.

    (2) When a card or effect is activated that targets this card, or when this card is targeted for an attack (Quick Effect): You can send 1 FIRE Warrior monster from your Deck to the GY, and if you do, banish this card (until the End Phase), then you can Special Summon 1 “Roland” monster from your Deck or Extra Deck.

    T/L Note: Angelica is a character from the various poems of the Matter of France, serving as a love interest for Roland. She just disappears from the poems at one point.

    dune48-206x300.jpg

    DUNE-JP048 Charles Taitei / Charlemagne

    FIRE Warrior / Link / Effect

    Link-1 3000 / Bottom

    1 Level 9 “Infernoble Knight Emperor Charles” equipped with an Equip Card

    (1) If this card is Link Summoned: You can target 1 “Infernoble Knight Emperor Charles” in your GY; this card’s name becomes that monster’s original name, and replace this effect with that monster’s original effects, then equip it to this card as an Equip Spell that gives it 500 ATK.

    (2) Once per turn, when a Spell/Trap Card or effect is activated (Quick Effect): You can send 1 Equip Spell from your hand or face-up field to the GY; negate the activation, and if you do, destroy that card.

    dune56-206x300.jpg

    DUNE-JP056 ”Enseiken – Armas” / “Infernoble Arms – Almace”

    Equip Spell

    You can only use 1 of the 1st and 2nd effect of this card’s name per turn, and only once that turn.

    (1) While this card is equipped to a monster: You can equip 1 “Infernoble Arms” Equip Spell from your Deck or GY to an appropriate monster you control, except “”Infernoble Arms – Almace””, then destroy this card.

    (2) If this card is sent to the GY because the equipped monster is sent to the GY: You can target 1 of your FIRE Warrior monsters that is banished or in your GY; add it to your hand.

    dune57-206x300.jpg

    DUNE-JP057 Daiseiken Hakubutskan / The Noble Arms Museum

    Field Spell

    (1) FIRE Warrior monsters you control gain 500 ATK.

    (2) Once per turn: You can pay 1200 LP; add 1 “Noble Arms” card from your Deck to your hand, except “The Noble Arms Museum”.

    (3) Once per turn, if you applied this card’s 2nd effect this turn: You can target 1 “Noble Knight” Monster Card in your Spell & Trap Zone; Special Summon it, also, if you did not control “Infernoble Knight Emperor Charles” at activation, you cannot Special Summon monsters for the rest of this turn, except Warrior monsters.

    T/L Note: This Field Spell is a museum referencing the fact that France alleges to still possess swords such as Durendal, while the British do not have any physical evidence of swords like Excalibur from the Arthurian Legends.

    dune72-206x300.jpg

    DUNE-JP072 Charles no Jojishi / The Epic Poem of Charles

    Normal Trap

    You can only use the 1st and 2nd effect of this card’s name each once per turn.

    (1) Reveal 1 “Noble Arms” Equip Spell in your hand, and if you do, Special Summon 1 “Infernoble Knight” monster from your hand or Deck, then either equip it with the revealed card or send the revealed card to the GY.

    (2) You can banish this card from your GY, then target 1 “Infernoble Knight Emperor Charles” you control; equip it with 1 “Noble Knight” monster from your hand or Deck as an Equip Spell that gives it 500 ATK.

    T/L Note: This card is a reference to the various poems written that make up the Matter of France, a collection of stories about Charlemagne and his Twelve Peers, the Paladins.

  • bisher gefällt mir was ich sehe! das power level (bis jetzt) von den karten dieses sets scheint eine ecke niedriger zu sein als unser meta der letzten monate. bin gespannt wie der banhammer nach CYAC zuschlagen wird, sowohl im tcg als auch ocg.


    thematisch finde ich diese art von legacy support wunderbar. meinem dino deck wird das wohl nicht weiterhelfen, aber es gibt sicher decks abseits von lost world/babies, die was damit anfangen können.

    infernoble liest sich solide bis stark, habe von dem deck aber zugegeben nicht so viel ahnung. hoffe natürlich, dass nichts davon irgendwelche FTKs enabled. wäre schade wenn wieder guter feuer krieger support oder alte gute ausrüstungen dafür verboten werden müssen.

    Toadally Awesome Treatoad -- Voiceless Voice Silenforcer -- Spright Splight -- Halqifibrax Needlefiber

    Zitat

    Spunky schrieb:
    In einem Jahr werden wir dann 8000 ATK Monster für 500 LP beschwören können, die gegen gegnerische Karteneffekte komplett immun sind und bei Kampfschaden noch 5 Karten ziehen lassen

  • Ich wünsche mir schon seit Link Spider, Link 1 monster die man auf ein spezielles Monster legen kann, um alte schlechter Monster zu supporten. Das es jetzt endlich eins gibt und es nur für ein bereits starkes Monster ist, finde ich sehr enttäuschend. Generell finde ich es ein bisschen schade, dass ein so neues Deck, nach so kurzer Zeit, eine so große Support-wave bekommt.

    Aber da Infernobles recht offen designt sind und ich die neuen Karten recht gut finde, ist das OK.


    Die Rex Karten sind leider die schlechteste Supprt-wave, die ich je gesehen habe. Absolute Slotverschwendung.


    Besonders gespannt bin auf die restlichen Manadome Karten, das nächste Visa Deck und auf das nächste Albaz Deck, wenn die Story doch weiter geht, oder das, was die Albaz Karten von jetzt an ersetzt.

  • Also der neue Rex hat zwar einen Effekt zum leichteren Beschwören, aber das beißt sich leider mit seinem Destroy Effekt, da wird man manchmal wohl nicht so viel zerstören können.


    Der zweite, große Rex hat einen Effekt, für den er erst angreifen muss, also schon seit langem eher meh. Und der andere Effekt ist nett, aber warum brauchte es Rainbow Dragon like eine Aufwärmphase dafür?


    Die beiden Zauberkarten sind auch so schlecht, selbst für Fundecks. Mehr Zerstörung der eigenen Karten statt zu Senden oder mehr Searchpower, dann wäre es immerhin einigermaßen, aber so?

  • Besonders gespannt bin auf die restlichen Manadome Karten, das nächste Visa Deck und auf das nächste Albaz Deck, wenn die Story doch weiter geht, oder das, was die Albaz Karten von jetzt an ersetzt.

    Das hat mich gerade auf eine unangenehme Entdeckung geführt:

    ich habe mir mal eben die bisher bekannten sowie unbekannten Setnummern von Duelist Nexus mit denen von Cyberstorm Access angeschaut/verglichen. Da yugipedia down ist, musste ich auf der fandom-wikia schauen. Kann also ggf. weniger akkurat sein:


    CYAC hatte folgende Verteilung (Der Einfachheit halber nur Main Deck Monster betrachtet):

    001-002 Firewall-Support/Cover Karten Support

    003-007 Superheavy Support/2nd Anime Legacy Support

    008-011 Albaz-Support

    012-014 Manadome-Support / 2nd Lore Theme

    015-017 Nemurelia Support/New Theme

    018-019 Support für das letzte Deck Build Pack

    020-021 Tellarknight-Support/Non-Anime Legacy Support

    022-023 One Off Theme Support

    024-032 Random Monster


    Bei DUNE sieht es atm. wie folgt aus:

    001-002 Synchro Support/Cover-Karten Support (Aktuell noch vermutung, da Setnummern nicht bekannt, aber sind halt auch wieder nur 2 Main Deck Mons)

    003-006 Noch unbekannt/2nd Anime Legacy Support

    007-008 Dino-Support / Wäre normalerweise 1/2 Slot vom Albaz-Support gewesen

    009-012 Noch unbekannt/Normalerweise 1/2 Albaz + 2nd Lore Theme. ggf. sind es diesmal etwas mehr um die Subthemen wie Manadome weiter zu supporten.

    013-014 Infernoble Support / Non-Anime-Legacy-Support, käme aber viel zu früh. Heißt dass, die 009-012 werden vom "New Theme" mit aufgefressen?

    015-039 Noch unbekannt/ Da 040 erst das Infernoble synchro ist, sind 038 + 039 die beiden neuen Synchros für das Yusei-Zeug, aber heißt wiederum das 033-037 vermutlich Ritual oder FusionsMonster sind, da allgemein beim "Extra Deck" immer Ritual -> Fusion -> Synchro -> XYZ -> Link gilt.


    Also entweder fällt der Albaz-Ersatz weg und wir bekommen noch mehr Anime-Support oder man verschiebt alles ein wenig. Wobei ich den Dino-Support wohl zum Anime-Support setzen würde wegen King Rex und Rex Raptor. Da der aber weiter nach hinten geschoben wurde, könnte es diesmal 3 Anime Support Themen geben. Würde auch sinn machen, da sie sich ja immer 1 Anime Thema für den Live-Stream aufheben.

    Die Verschieberei sorgt halt auch dafür, dass man nicht einschätzen kann ob der volle Slotumfang für Visas Starfrost und Support verbraucht wird, oder ob man den kürzt und noch ein Thema dazwischen kloppt. Alles in allem leider etwas beunruhigend für mich. Bin kein Freund von den Anime Themen Support und zugleich großer Fan von Lores und Manadome (Starfrost Lore ist okay, aber halt nicht so spannend wie bei Albaz oder bei World Legacy wo ich gerne eher eine neue Reise/Lore in dem Stil sehen würde, dafür find ich Manadome aber vom Konzept ganz interessant)

  • It’s gators all the way down, my dear.

    Gatord-206x300.webp

    DUNE-JP017 Evoled Phoris (Evoltile Phoris)

    Level 2 FIRE Reptile Effect Monster

    ATK 900

    DEF 300

    You can only use the 1st and 2nd effect of this card’s name each once per turn.

    (1) If this card is Normal or Special Summoned: You can Special Summon 1 “Evoltile” monster from your hand or GY in face-down Defense Position.

    (2) During your Main Phase: You can Set 1 “Evo-Force” or “Evo-Instant” directly from your Deck.

    (3) If a monster(s) you control would be destroyed by battle or card effect, you can Tribute 1 Reptile or Dinosaur monster instead.


    Note: This card is named after Phoridosaurus, a prehistoric crocodile.


    Gatordar-206x300.webp

    DUNE-JP018 Evoleder Rios (Evolsaur Rios)

    Level 4 FIRE Dinosaur Effect Monster

    ATK 1600

    DEF 400

    You can only use the 1st and 2nd effect of this card’s name each once per turn.

    (1) If this card is Normal or Special Summoned: You can Set 1 “Evolutionary Bridge” or “Evo-Singularity” directly from your Deck.

    (2) If you control this card that was Special Summoned by a FIRE monster’s effect or Normal Summoned: You can send 1 FIRE Reptile or Dinosaur monster from your Deck to the GY, then you can make the Type and Level of 2 face-up monsters on the field become the sent monster’s.


    Note: This card is named after a species of Nothosaur, a group of crocodilian plesiosaur marine reptile, specifically Lariosaurus.


    Gatorzar-206x300.webp

    DUNE-JP043 Evolkaiser Razh (Evolzar Razh)

    FIRE Dragon/Xyz/Effect

    Rank 6 2500/1500

    2 Level 6 monsters

    (1) Your opponent cannot target this card with material with monster effects.

    (2) When your opponent activates a card or effect (Quick Effect): You can detach 2 materials from this card, then target 1 face-up card your opponent controls; negate its effects until the end of this turn. If all materials attached to this card are Reptile and/or Dinosaur monsters, you can activate this effect by detaching 1 material, instead of 2.


    Note: This card might be named after Razanandrongobe, a large crocodile OR Aurorazhdarcho, a type of Pterosaur. My heart says Razan, my head says Darcho.

  • Evoltil support wie geil ist das bitte und der liest sich im ersten Moment richtig gut!

    Der Phoris bringt ein zweites Monster und sucht die Zauberkarte, die dann direkt Zugriff auf jedes beliebige Evolasurier-Monster aus dem Deck ermöglicht.
    Der Rios sorgt dafür, dass man auf den Razh kommt der dann zwei Omni-Negates bietet! Generell bietet er die Möglichkeit jedes beliebe XYZ Monster, welches 2 Materialien benötigt, bis einschließlich Rang 9 zu rufen

    Seit dem ersten erscheinen habe ich einen Narren an dem Deck gefressen es war aber immer unspielbar. Der Support wirkt aber erstmal richtig stark.
    Wenn da noch ein paar starke Karten kommen könnte das ein spaßiges Deck werden.

    Vielleicht ist das jetzt der große Durchbruch von Schlangenregen, auf den man schon seit Jahren wartet.

  • InfiniteSleepingPrincess-206x300.webp

    DUNE-JP015 夢現の眠姫-ネムレリア・レアリゼ Mugen no Shinki – Nemurelia Réaliser (Nemurelia Réaliser, the Dreamaterializer Sleeping Princess)

    Level 10 LIGHT Fairy Effect Monstr

    ATK 1500

    DEF 3000

    You can only use the 1st and 2nd effect of this card’s name each once per turn.

    (1) If this card is in your hand: You can target 1 monster you control; place it on the bottom of the Deck, and if you do, Special Summon this card.

    (2) If this card is Special Summoned: You can activate 1 of these effects;

    ● Add 1 “Dreaming Nemurelia” from your Deck to your Extra Deck face-up.

    ● Change 1 other face-up monster on the field to face-down Defense Position.

    (3) Gains 100 ATK for each face-down card in your Extra Deck.

    Note: 夢現 means Dream Materialize, but reads like “Infinite” and Shinki can mean something of the Mind/Divine/Elements or a Novel Idea, but reads as “Sleeping Princess”. Réaliser means what you think it means, but French.

    DreamEater-206x300.webp

    DUNE-JP016 ネムレリアの夢喰い-レヴェイユ Nemurelia no Yumekui – Réveil (Nemurelia’s Dreameater – Réveil)

    Level 10 DARK Beast Effect Monster

    ATK 2500

    DEF 2500

    You can only use the 1st and 2nd effect of this card’s name each once per turn.

    (1) If this card is in your hand or GY: You can banish 3 cards from your Extra Deck, face-down, except “Dreaming Nemurelia”; Special Summon this card. You cannot Special Summon monsters from the Extra Deck the turn you activate this effect, except Pendulum Monsters.

    (2) You can send 1 other Level 10 Beast monster from your hand or face-up field to the GY; Set 1 “Nemurelia” Trap directly from your Deck.

    Note: Réveil is French for Alarm Clock or “Wake Up”

    DefendersOfTheCastle-206x300.webp

    DUNE-JP073 ネムレリア・ルーヴ Nemurelia Louve

    Normal Trap

    You can only use the 1st and 2nd effect of this card’s name each once per turn.

    (1) Special Summon 1 “Nemurelia” monster or 1 Level 10 Beast monster from your hand or Deck in Defense Position, but return it to the hand during the End Phase.

    (2) You can banish this card from your GY, then target 1 face-up monster your opponent controls; it loses 100 ATK/DEF for each of your cards currently banished face-down, until the end of this turn.

    Note: Louve is French for (Female) wolves. Howver it might also be referencing Löwe, a chain of sweets stores in Japan.