Beiträge von Flattermann

    Zitat

    Original von -haseo-
    also folgende situation:
    ich beschwöre diamond dude und verwende seinen Effekt-der effekt erwischt einen Topf der Trägheit.
    im nächsten zug könnte ich ihn aktivieren aber habe keine 5 Monster im Deck. Nun ist die Frage, ob ich den Topf aktivieren kann, um 2Karten zu ziehen oder ob es nicht geht.


    MFG hasii


    nein das geht nicht! das reinmischen der monster ist ein teil des effektes des poa! wenn du ihn nicht aktivieren kannst, kannst du auch nicht zeihen!! vergleichbar mit dem ruling :If the effect of the Normal Spell Card targets, you cannot activate the effect unless there is an eligible target on the field.



    e: war wohl nen bissl langsam mit dem suchen bei netrep.net^^ sry... kein dito!


    deck is gut so! einfach imba.. ich veränder trotzdem was^^


    hast du sie noch alle?
    nakla weiß ich was es bedeutet!
    ich meine es so, dass niemand mehr zu iwelchen turnieren soll... und nic kauft! => konsquenz: sie müssen was ändern! wo fragt man nach, wenns nichmehr läuft!!? richtig bei den spielern: also werden die spieler sagen grace + pot muss rauf... => passiert!^^


    oder halt auch nich...
    ich wolllte damit viel mehr mein unverständnis für die banned ausdrücken!^^
    ^^


    greez

    Zitat

    Original von MasterJinzo
    das wird ne langweilige banned list wird nur soul oder overload gezockt werden oder mal nepthys oder mal nen burner die banned list ist net gut weil lucker wie ich brauchen nunmal ne grace, aber gewinn auch so!:) snatch rein 3 standard karten raus cool!und dann nepthys oder exiled lilly auf drei machen na toll!wird wieder ne langweilige banned list!!euer master jinzo p.s. an flattermann dich mach ich immer und überall platt bye!:)



    was flamest du hier eigentlich für nen scheiß?
    du weißt nichma wer ich bin!!
    und dann sowas... also junge, komm ma kla auf dein leben! wir können gern ma spielen! ich mach dich mit nem starter fertig!
    und hör endlich auf überall rumzuerzählen, dass du wieder was großes spielst! sonst hamma alle angst und keiner kommt mehr hin, weil sie wissen das sie verlieren!
    => ironie! (für die, dies nich verstehen! ;) )


    @ topic:
    gadget und earth control mit shift (gigantes/skull) werden oft gespielt werden! lily und exiled auf 3 kann alles...
    overload wir rndm in decks mit maschine splash gezockt werden, und trotzdem rocken! der chimeratech muss weg! dann kann overload auf 3 und ff auf 2! das macht strike shift dann besser! und auch skull lair!
    metagame gibt es imma keins mehr, wenn STON draussen is, aba ihr habt eh alle keinen plan.. ich wette mahedi muss dann tollkühne gier zoggn, um karten zu ziehen, weil sonst kommt er ausser durch hydros nich in vorteil, sei denn, er macht einen auf kessler und spielt nur karten die vorteil machen! (don, mö, ...) übrigens mahedi: exiled darfst du dann nich spielen! die macht keinen vorteil!
    naja... mahedi kann eh nix, da kann er auch tradi spielen und wird gebasht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! BAM... von mir in your face!!

    Zitat

    Original von Chronos
    Jepp, mit Sangan oder nem Searcher wie Mystische Tomate funktioniert die D.D. Krähe nicht. Erklärt hast du's ja selbst bereit.^^


    MfG,
    Chronos


    ja, is eigentlich klar.. ich dachte, als mir das gelich 2 leute gesagt haben, ich sollte an meinen regelkenntnissen zweifeln, mit dem bestandenen RK 2
    naja... ok... wollte es nur kurz wissen!


    thx

    hey ich wollte ma fragen, da jmd behauptet hat, vorrausgesetzt natürlich die krähe hat SS2 und is somit anchainbar, man ihn auf den effekt einer tomate bzw sangan anchainen kann...
    aber ist es nicht vielmehr so, das der sangan lediglich auf den friedhof muss, und nicht dort verweilen, bis sein effekt vollständig resolvt?!
    wenn man auf die aktion ~sangan geht in den grave~ die krähe chaint, müsste der effekt trotzdem kommen, da er das auf den friedhof schicken nicht negiert bzw "umgelenkt" wird...



    also in kurz kann man sangan/tomo damit verhindern?

    also der eine spieler den du meinst (mahedi shareef) ist zufällig auhc berliner! ich kenne ihn, und kann sagen, dass er einfach nur kleine 4-mann-turniere spielt! sie natürlich gewinnt... ich miene, ok, mir egal... von mir kassiert er klatschen, aba er weiß halt, seine pkt zu behalten und auszubauen!^^

    Zitat

    Original von dream master
    Wenn mein gegner Jinzo ruf kann ich dann gleich göttlicher zorn spielen um sein effekt zu annulieren und ihn zu zerstören .


    nein, kannst du nicht! da jinzos effekt permanent ist, ist er sofort aktiv wenn er das spielfeld betritt! dann kannst du auch kein divine mehr aktiviern!


    nächste ma zu regelfragen probiers mal bei


    netrep


    hier kannst du den kartennahmen eingeben, und die seite spuckt dir die einzelnen regeln aus!

    bzw. einfach mal Netrep gehen^^


    ~Still Alive~


    //e:

    Zitat

    hoffe bin erster!^^


    *LOL*
    Richtige Antworten zählen mehr als Schnelligkeit, wobei beides nat. besser ist xD


    Und achja, das sind nat. mehr als nur ein Ruling... *MUHAHA*^^[/quote]


    weis nich was du willst?

    Zitat

    Original von Terror Tobse


    ansonsten bei netrep.net
    da kannst du dir alle rulings zu allen karten anschauen!


    hab ich doch... ohne edit!^^
    also.. lesen kann nat. alles^^ mehr als schnelligkeit und genauigkeit/recht zusammen!^^


    greez

    Zitat

    Original von Aluthorn
    Kann mir mal jemand ein englisches ruling zu Divine Wrath geben? Also ein Artikel wo man lesen kan wan sich der efekt aktivirt?
    Cya
    All



    Card # DR3-EN110
    Card Name Divine Wrath
    Card Type Trap
    Is Continuous No
    Is Counter Yes
    Text
    Discard 1 card from your hand. Negate the activation and the effect of an Effect Monster and destroy it.
    Rulings
    You can activate the effect of "Divine Wrath" to a Flip Effect, Ignition Effect, Trigger Effect, or Multi-Trigger Effect. But not to a Continuous Effect. This is because Continuous Effects cannot be chained to.
    "Divine Wrath" is NOT a card that targets, so "Divine Wrath" may be used against Dragon-Type monsters while "King Dragun" or "Lord of D." is on the field.
    You can activate the effect of "Divine Wrath" against an effect monster's effect that happens anywhere: on the field, in the hand, in the Graveyard, or removed from play.
    You must chain "Divine Wrath" to an effect directly preceeding it in the chain. For example, if "Airknight Parshath" equipped with "Cestus of Dagla" attacks a Defense Position monster, "Airknight Parshath" inflicts damage to the opponent's Life Points during damage calculation. Then, during effect resolution, there are 2 simultaneous Trigger Effects that the controller places in a chain however he likes. If the effect of "Airknight Parshath" is Step 1 and "Cestus of Dagla" is Step 2, the opponent cannot chain "Divine Wrath". However, if "Cestus of Dagla" is Step 1 and "Airknight Parshath" is Step 2, "Divine Wrath" can be chained. In this case, the effect of "Airknight Parshath" that allows the controller to draw a card is negated, "Airknight Parshath" is destroyed, and the effect of "Cestus of Dagla" disappears before it resolves.
    Another example: if "D.D. Warrior Lady" attacks a face-down "Morphing Jar", and activates her effect to remove both cards from play, "D.D. Warrior Lady" is Step 2 because she has an optional effect, and "Morphing Jar" is Step 1 because its effect is mandatory. So "Divine Wrath" can be chained to the effect of "D.D. Warrior Lady" to negate its effect, but not to the effect of "Morphing Jar" to negate its effect.
    You can chain "Divine Wrath" to the effect of "The Creator" (Ignition Effect), "Fox Fire" when it is Special Summoned (Trigger Effect), "Strike Ninja" (Multi-Trigger Effect), and "Homunculus the Alchemic Being" (Ignition Effect).
    You can activate "Divine Wrath" in a chain to a Trigger Effect that activates when the Effect Monster is Summoned such as "Breaker the Magical Warrior", "Dark Magician of Chaos", or "Marauding Captain". The opponent must declare the activation of "Marauding Captain"'s effect before "Divine Wrath" can be activated. In this case, the monster that would have been Special Summoned remains in the opponent's hand.
    You can activate "Divine Wrath" during the Damage Step because it is a Counter-Trap, so you may activate it to negate the effect of "D.D. Warrior Lady", "Reflect Bounder", "Injection Fairy Lily", "D.D. Crazy Beast", "Dark Paladin", or "Mystical Knight of Jackal".
    If you activate "Divine Wrath" during the Damage Step to destroy the attacking monster or the monster being attacked, the monster is destroyed. No replay occurs because a replay can only happen during the Battle Step. If damage calculation has not been performed yet, it is not performed.
    You can activate "Divine Wrath" against "Sasuke Samurai" or "Mystic Swordsman LV2" when they attack a face-down Defense Position monster.
    You can activate "Divine Wrath" to negate either effect of "Don Zaloog" and to negate the effect of "Airknight Parshath" that allows its controller to draw a card.
    You can activate "Divine Wrath" to negate an effect that activates in the Graveyard, such as "Witch of the Black Forest", "Mystic Tomato", "Despair from the Dark", "Night Assailant", "Electric Snake", and "Sangan".
    You can activate "Divine Wrath" when the opponent discards "Kuriboh" from his / her hand to negate the effect of "Kuriboh" and when a "Night Assailant" is discarded to negate the effect of returning a Flip Effect monster to the owner's hand.
    You can activate "Divine Wrath" when "Exiled Force", "Red-Eyes B. Chick", or "Paladin of White Dragon" is Tributed for its own effect.
    You can activate "Divine Wrath" when "Dark Necrofear" activates its effect in the Graveyard during the End Phase, and since a monster in the Graveyard cannot be destroyed, "Dark Necrofear" is not destroyed by a card effect, so its effect does not activate again.
    You can chain "Divine Wrath" to the effect of "King Dragun" that Special summons a Dragon-Type monster.
    You can activate "Divine Wrath" when the opponent uses "Relinquished"'s effect to equip itself with a monster, or when "Relinquished"'s effect inflicts damage.
    You can activate "Divine Wrath" when a Spirit Monster is returned to the owner's hand by its own effect, and the Spirit Monster will be destroyed and sent to the Graveyard.
    You can activate "Divine Wrath" when the effect of "Helpoemer" activates in the Graveyard, and the effect of "Helpoemer" will not activate again.
    You can activate "Divine Wrath" when "Vampire Lord" or "Sacred Phoenix of Nephthys" activate their effects in the Graveyard, and their effects are negated and they are not Special Summoned; but because they cannot be "destroyed" while in the Graveyard, they are not destroyed by a card effect so their effect will not activate again.
    You can chain "Divine Wrath" to the activation of "Peten the Dark Clown", and the effect of "Peten the Dark Clown" will not resolve (however, the "Peten the Dark Clown" that was removed from play remains out of play).
    You can activate "Divine Wrath" when the effect of "Black Luster Soldier - Envoy of the Beginning" activates that allows it to attack a second time.
    You cannot chain "Divine Wrath" to Continuous Effects such as: "Perfect Machine King", "Raging Flame Sprite" (either effect), "Jinzo", "Fire Princess", "Mad Sword Beast", "Hayabusa Knight", "Cat's Ear Tribe", "Amazoness Swords Woman", "Harpie Lady 3", "Fusilier Dragon the Dual-Mode Beast", "The Fiend Megacyber", "Blade Knight" (either effect), "Patrician of Darkness", or monsters like "Element Saurus" that gain ATK continuously.
    You cannot activate "Divine Wrath" when "Giant Orc", "Goblin Attack Force", or "Spear Dragon" changes to Defense Position because these are considered Continuous Effects.
    You can activate "Divine Wrath" when "Lava Golem" does damage to your Life Points, but you cannot activate it when "Lava Golem" is Special Summoned.
    You can activate "Divine Wrath" when any Union Monster activates its effect to equip itself to another monster, because that is an Ignition Effect. However, you cannot activate "Divine Wrath" when a Union Monster Special Summons itself back as a monster, because that is an effect of an Equip Spell Card.
    You can activate "Divine Wrath" when a "LV" monster is sent to the Graveyard to Special Summon the next level version (an Ignition Effect), and "Divine Wrath" will negate that effect, even though it cannot destroy the "LV" monster because it is already in the Graveyard.
    After you negate the effect of "Sinister Serpent" with "Divine Wrath", your opponent can activate the effect of "Sinister Serpent" again to return it to his hand, even during the same Standby Phase.
    [Re: Ancient Gear Beast] The effect of "Ancient Gear Beast" that prevents your opponent from activating Spell or Trap Cards is a Continuous Effect. It cannot be chained to. "Divine Wrath" cannot be activated against it.
    [Re: Ancient Gear Golem] The effect of "Ancient Gear Golem" that prevents your opponent from activating Spell or Trap Cards is a Continuous Effect. It cannot be chained to. "Divine Wrath" cannot be activated against it.
    [Re: Ancient Lamp] The opponent can chain "Divine Wrath" to "Ancient Lamp's" effect and destroy it.
    [Re: Criosphinx] The effect of "Criosphinx" is a Trigger Effect, and can be chained to. You can activate "Divine Wrath" against it. If a monster is returned to the hand in the middle of a chain, the effect of "Criosphinx" activates as a new chain after the previous chain has finished resolving.
    [Re: D.D. Survivor] You can activate "Divine Wrath" against the effect of "D.D. Survivor" when it activates during the End Phase. In this case, "D.D. Survivor" is not actually Special Summoned. "D.D. Survivor" remains removed from play (its effect doesn't activate again).
    [Re: Destiny Hero - Captain Tenacious] "Divine Wrath" can be chained to "Destiny Hero - Captain Tenacious's" effect when it activates during your Standby Phase.
    [Re: Destiny Hero - Diamond Dude] "Divine Wrath" can be chained to "Destiny Hero - Diamond Dude's" Ignition Effect when it is activated. You cannot chain "Divine Wrath" to the activation of the Normal Spell Card's effect during the next Main Phase (because "Destiny Hero - Diamond Dude's" effect is not activating at that time.)
    [Re: Firebird] You can chain to the activation of "Firebird"'s effect, including with "Divine Wrath".
    [Re: Gearfried the Swordmaster] The effect of "Gearfried the Swordmaster" is a Trigger Effect that can be chained to, starting a new chain after the current chain resolves. You can chain "Divine Wrath" to the activation of this effect.
    [Re: Gyroid] The effect of "Gyroid" is a Continuous Effect that cannot be chained to (including "Divine Wrath").
    [Re: King Dragun] "Divine Wrath" is NOT a card that targets, so "Divine Wrath" may be used against Dragon-Type monsters while "King Dragun" or "Lord of D." is on the field.
    [Re: King Dragun] You can chain "Divine Wrath" to the effect of "King Dragun" that Special summons a Dragon-Type monster.
    [Re: Maji-Gire Panda] You can chain to the activation of "Maji-Gire Panda"'s effect, including with "Divine Wrath".
    [Re: Mid Shield Gardna] The first effect of "Mid-Shield Gardna" is an Ignition Effect. The second is a Trigger Effect. You can chain to these effects. You can activate "Divine Wrath" against these effects.
    [Re: Millennium Scorpion] The effect of "Millennium Scorpion" is a Trigger Effect. Each time it destroys a monster on your opponent's side of the field and sends it to the Graveyard as a result of battle, it activates. This effect can be chained to. You can activate "Divine Wrath" against it.
    [Re: Sacred Phoenix of Nephthys] You can activate "Divine Wrath" when "Sacred Phoenix of Nephthys" is Special Summoned by its own effect. Because this effect activates in the Graveyard, and is being negated while "Sacred Phoenix of Nepthys" is in the Graveyard, "Sacred Phoenix of Nepthys" is never Special Summoned (so the card is never moved from the Graveyard) and is never destroyed. Because it is not destroyed, its effect to Special Summon itself does not activate again.
    [Re: Super-Electromagnetic Voltech Dragon] You can activate "Divine Wrath" when this card is Tribute Summoned if a "Batteryman" monster was Tributed.
    [Re: Uria, Lord of Searing Flames] When a player Special Summons "Uria, Lord of Searing Flames" and activates its effect to destroy a Set Spell or Trap Card, no Spell or Trap card can be chained, including "Bottomless Trap Hole", "Torrential Tribute", or "Divine Wrath".



    ansonsten bei netrep.net
    da kannst du dir alle rulings zu allen karten anschauen!


    greez! hoffe bin erster!^^

    Zitat

    Original von SpiritofFire
    Der TT wird schon negiert.nein, dass stimmt nicht! der effekt wird nicht negiert! es kommt gar nicht dazu, dass man den TT aktivieren kann! da jinzos permanenter effekt bereits aktiv ist!


    Den sobald Jinzo auf dem Feld ist werden Fallenkarten negiert also kein TT.wiederrum falsch, jinzo negiert keine fallenkarten, er verbietet das ausspielen solcher!


    greez Spirit


    richtiggestellt^^


    muhahaha



    Zitat

    Original von Roy-Ma



    PS. Vielleicht solltest du mal die SuFu nutzen, diese Fragen wurden schon sehr oft beantwortet.


    nice idea! SUFU kann was^^
    greez

    nein!


    du liegst falsch in deiner annahme!
    du kannst den Taifun oder den tornado aktiviern! du kannst damit auch die karte (bsp. heavy storm) zerstören! jedoch steht weder auf dem mystischen taifun noch auf dem tornado, dass er den effekt der karte anulliert! der storm wären dann bsp zerstört, jedoch würde sein effekt noch ausgeführt, da er ja nich verhindert wurde!


    hoffe konnte helfen!



    e: nein... echt der langsamste^^


    naja, is halt nen gewöhnliches deck, wie man es auf jedem großen turnier mindestens 5x genau so findest!
    es is bissl langweilig und hat in der form noch nix größeres gerissen, atm is der thestalos mehr angesagt als der mö, da viele sachen anchainbar sind... ring, call, tt, bth, mst, goatz, enemy, ...


    cylinder kann nix^^10 traps sind zu viel.. dafür 10 spells für mich zu wenig, spiele 13 ohne grounds... naja... 3 grounds auch bissl zu viel... kann zwar eig kein dd sein.. aba naja..


    greez

    Zitat

    Original von Gunbladeuser


    Nein, nachdem er angegriffen hat, wechselt er am Ende deiner Battle Phase in die Verteidigungsposition und verbleibt so auch in deiner nächsten Runde; erst in deinem übernächsten Zug darf er wieder manuell in Angriffsposition gelegt werden.


    thats what i said!



    mach ma zu, sonst kommen heir noch mehr leute auf die idee, schwachsin zu posten, .... ich meine die frage war echt ... *schlug*

    [Krieger / Effekt]


    Wenn diese Karte angreift, lege sie am Ende der Battle Phase in die Verteidigungsposition. Du kannst diese Position während deines nächsten Spielzugs nicht ändern.


    du kannst also auch nicht angreiffen!


    postcounter +1 für dich... und fü+r mich auch, da ich dir ja ne antwort poste!!