Moin.
Da ich seit langem Maschinen als Main Deck spiele und mich interessiert, wie andere über diese denken, dachte ich mir, ich eröffne den folgenden Thread.
Also, erstmal zu den Maschinen Monstern:
Blowback Dragon AST-EN022
DARK | ATK 2300 | DEF 1200 | Level 6
[Machine / Effect]
Toss a coin 3 times. If at least 2 of the results are Heads, select 1 card on your opponent's side of the field and destroy it. This effect can only be used once per turn during your Main Phase.
Ebenfalls einst sehr beliebt und gefürchtet ist der "Blowback Dragon". Sein Effekt ist theoretisch jede Runde anwendbar und er hat ganz passable Werte.
Blue Thunder T-45 PTDN-EN038
LIGHT | ATK 1700 | DEF 1000 | Level 4
[Machine / Effect]
When this card destroys an opponent's monster by battle, Special Summon 1 "Thunder Option Token" (Machine-Type/LIGHT/Level 4/ATK 1500/DEF 1500). This Token cannot be Tributed for a Tribute Summon.
Der Blue Thunder (Oder auch liebevoll "Blue Gay" genannt.) wird eigentlich kaum gespielt, wenn überhaupt im Gadget Deck.
Card Trooper DP03-EN009
EARTH | ATK 400 | DEF 400 | Level 3
[Machine / Effect]
Once per turn, you can send up to 3 cards from the top of your Deck to the Graveyard. This card gains 500 ATK for each card sent to the Graveyard this way, until the end of this turn. When this card on your side of the field is destroyed and sent to your Graveyard, draw 1 card.
Der Card Trooper hatte seine Blütezeit sicherlich schon hinter sich, beliebt und gut ist er aber immer noch. Kann leicht Ziele für z.B. Reborn, PreBu, Limit Reverse, Overload, etc. in den Grade werfen. Darüberhinaus noch ein guter Speedlieferant.
Chimeratech Overdragon POTD-EN034
DARK | ATK ? | DEF ? | Level 9
[Machine / Effect / Fusion]
"Cyber Dragon" + 1 or more Machine-Type monsters
This monster cannot be Special Summoned except by Fusion Summon. When this card is Fusion Summoned, send all the cards on your side of the field to the Graveyard except this card. The original ATK and DEF of this card become the number of Fusion Material Monsters you used for the Fusion Summon of this card x 800 points. This card can attack as many of your opponent's monsters each turn as the number of Fusion Material Monsters you used for the Fusion Summon of this card.
Wenn er kommt, ist das Spiel meistens vorbei! Ihn beschwört man nur, wenn man sich sicher ist, dass man gewonnen hat (Also z.B. genug Maschinen Monster im Grave zum removen.) oder um den Gegner unter Druck zu setzen.
Cyber Dragon CRV-EN015
LIGHT | ATK 2100 | DEF 1600 | Level 5
[Machine / Effect]
If there is a monster on your opponent's side of the field and there are no monsters on your side of the field, you can Special Summon this card from your hand.
Sollte wohl jedem bekannt sein: Vor DaD's Schreckensherrschafft und der Halblimitierung war er in nahezu jedem Deck in 3-facher Ausführung und war auch eine "Staple". Außerdem ist er sehr leicht zu beschwören und bringt nette Kumpels mit. *Zu Chimeratech schiel' ^^*
Cyber End Dragon CRV-EN036
LIGHT | ATK 4000 | DEF 2800 | Level 10
[Machine / Effect / Fusion]
"Cyber Dragon" + "Cyber Dragon" + "Cyber Dragon"
A Fusion Summon of this card can only be conducted with the above Fusion Material Monsters. During battle between this card and a Defense Position monster whose DEF is lower than the ATK of this card, inflict the difference as Battle Damage to your opponent's Life Points.
Als er noch ohne Probleme zu spielen war, war er noch beliebt und mächtig. Doch heutzutage ist dies nur noch via Power Bond und Proto Cyber Dragon möglich.
Cyber Phoenix EOJ-EN009
FIRE | ATK 1200 | DEF 1600 | Level 4
[Machine / Effect]
While this card is in face-up Attack Position on your side of the field, negate the effects of any Spell or Trap Card that targets 1 Machine-Type monster on your side of the field. When this face-up card on the field attacks or is attacked, and it is destroyed as a result of battle and sent to the Graveyard, you can draw 1 card from your Deck.
Der "Hüter" der Maschinen; zielende Zauber- und Fallenkarten haben gegen ihn und seine Kollegen keine Chance! Das einzige Manko: die Werte.
Cyber Twin Dragon CRV-EN035
LIGHT | ATK 2800 | DEF 2100 | Level 8
[Machine / Effect / Fusion]
"Cyber Dragon" + "Cyber Dragon"
A Fusion Summon of this card can only be conducted with the above Fusion Material Monsters. This card can attack twice during the same Battle Phase.
Wenn man ihn auf's Feld bekommen sollte, ist er seeehr mächtig. Anderenfalls vergammelt er im Fusionsdeck.
Cyber Valley PTDN-EN010
LIGHT | ATK 0 | DEF 0 | Level 1
[Machine / Effect]
You can use 1 of the following 3 effects:
* When this card is selected as an attack target by an opponent's monster, you can remove this card from play to draw 1 card and end the Battle Phase.
* You can remove from play this card and 1 face-up monster you control, and draw 2 cards.
* You can remove from play this card and 1 card from your hand, and place 1 card from your Graveyard on top of your Deck.
Neuer Support aus PTDN! Der Effekt ist super; entweder einfach die Battle Phase des Gegners beenden (Sofern er natürlich CV angreift.) oder durch opfern von CV + eines anderen Monsters 2 Karten ziehen!
D.D. Scout Plane IOC-012
DARK | ATK 800 | DEF 1200 | Level 2
[Machine / Effect]
If this card is removed from play, Sepcial Summon this card in face-up Attack Position on your side of the field during the End Phase of this turn.
Im Maschinen Deck kaum benuzt, da man nach dem Removen zu leicht draufhauen kann. Nur in Macro Decks richtig present.
Dekoichi the Battlechanted Locomotive RDS-EN032
DARK | ATK 1400 | DEF 1000 | Level 4
[Machine / Effect]
FLIP: Draw 1 card. If you have face-up "Bokoichi, the Freightening Car" card(s) on your side of the field, draw an additional card for each of them.
Und wieder ein alterm Klassiker! Einfach so Karte ziehen und kämpfen kann die Lock auch noch.
Drillroid CRV-EN009
EARTH | ATK 1600 | DEF 1600 | Level 4
[Machine / Effect]
If this card attacks a Defense Position monster, destroy the monster with this card's effect without applying damage calculation.
Auch eher selten vertreten und wenn überhaupt im Gadget Deck.
Green Gadget SD10-EN006
EARTH | ATK 1400 | DEF 600 | Level 4
[Machine / Effect]
When you Normal Summon or Special Summon this card, you can add 1 "Red Gadget" from your Deck to your hand.
Ein Gadget halt. Kann man natürlich als Maschinen Gadget Beatdown Variante probieren, aber besser Gadget als Anti Deck.
Jinzo PSV-000
DARK | ATK 2400 | DEF 1500 | Level 6
[Machine / Effect]
As long as this card remains face-up on the field, all Trap Cards cannot be activated. The effects of all face-up Trap Cards are also negated.
Dürfte wohl auch vielen noch bekannt sein. Fast schon ein Muss in einem Maschinen Deck. Und mit 2400 ATK ist er auch noch ganz gut dabei.
Jinzo Returner LOTD-EN006
DARK | ATK 600 | DEF 1400 | Level 3
[Machine / Effect]
This card can attack your opponent directly. When this card is sent to the Graveyard, you can Special Summon 1 "Jinzo" from your Graveyard. Destroy it during your End Phase.
Auf ihm baut das neue "Jinzo - Returner OTK". Ein nerviger keliner Kollege der eben mit 3 Jinzo's und anderen Karten mal OTK gibt.
Kinetic Soldier WC4-002
EARTH | ATK 1350 | DEF 1800 | Level 3
[Machine / Effect]
When this card battles with a Warrior-Type monster, increase the ATK and DEF of this monster by 2000 points only during the damage calculation.
Eigentlich nur als Side-Board Karte gegen Samurai oder auf Krieger ausgelegte Decks richtig gut.
Proto-Cyber Dragon SOI-EN010
LIGHT | ATK 1100 | DEF 600
[Machine / Effect]
This card's name is treated as "Cyber Dragon" while it is face-up on the field.
Eigentlich nur gut, wenn man auf eine Variante mit Power Bond und auf CED aufbaut.
Red Gadget SD10-EN007
EARTH | ATK 1300 | DEF 1500
[Machine / Effect]
When you Normal Summon or Special Summon this card, you can add 1 "Yellow Gadget" from your Deck to your hand.
Nächster Gadget!
Reflect Bounder DCR-012
LIGHT | ATK 1700 | 1000 | Level 4
[Machine / Effect]
When this face-up Attack Position card is attacked by a monster on your opponent's side of the field, before damage calculation is resolved in the Damage Step, this card inflicts damage to your opponent's Life Points equal to the ATK of the attacking monster. Then, after damage calculation is resolved, this card is destroyed.
Kann nervig werden, den auf'm Feld zu haben. Mehr aber auch nicht, keine Konkurrenz für DaD und co. Aber allemal um den Gegner zu nerven.
Satellite Cannon CP01-EN001
LIGHT | ATK 0 | DEF 0 | Level 5
[Machine / Effect]
This card cannot be destroyed by battle with a Level 7 or lower monster. During each of your End Phases, this card gains 1000 ATK. If this card attacks, its ATK is returned to 0, after damage calculation.
Kann man in einem LIGHT-Maschinen Hybrid versuchen. Anderenfalls aber nicht soo gut.
Spell Canceller MFC-020
WIND | ATK 1800 | DEFG 1600 | Level 5
[Machine / Effect]
As long as this card remains face-up on the field, all Spell Cards cannot be activated. The effects of all face-up Spell Cards are also negated.
Bis vor kurzem noch die perfekte Side-Board Karte gegen CVT und DMoC-Recall. Aber zum jetztigen Zeitpunkt eher unbrauchbar.
UFO Turtle MRL-081
FIRE | ATK 1400 | DEF 1200 | Level 4
[Machine / Effect]
When this card is sent to the Graveyard as a result of battle, you may select 1 FIRE monster with an ATK of 1500 or less from your Deck and Special Summon it to the field (no Tribute is required for monsters of Level 5 or more). The Deck is then shuffled.
War mal der absolute Hit, vorallem um CP aus'm Deck zu suchen. Aber inzwischen auch eher abgetaucht.
Yellow Gadget SD10-EN008
EARTH | ATK 1200 | DEF 1200 | Level 4
[Machine / Effect]
When you Normal Summon or Special Summon this card, you can add 1 "Green Gadget" from your Deck to your hand.
Nächster Gadget...
Und nun zu den Zauberkarten, die für Maschinen sind:
Future Fusion POTD-EN044
Send, from your Deck to the Graveyard, Fusion Material Monsters that are listed on a Fusion Monster Card, and select that 1 Fusion Monster from your Fusion Deck. Special Summon the selected Fusion Monster during your 2nd Standby Phase after this card's activation. (This Special Summon is treated as a Fusion Summon.) When this card is removed from the field, destroy that monster. When the monster is destroyed, destroy this card.
Kann mal den Grave füllen für OF, Reborn, PreBu, etc. Kann auch mal nen Twin holen. Oder man gibt dem Gegner OTK durch Jinzo - Returner.
Limiter Removal PSV-064
Doubles the ATK of all Machine-Type monsters on your side of the field. At the end of this turn, all the Machine-Type monsters on your side of the field are destroyed.
Neben OF bzw Chimeratech eigentlich der Finisher schlechthin! Verdoppelt alle ATK der Monster und dann dürfte Ende sein.
Machine Duplication RDS-EN041
Select 1 Machine-Type monster with an ATK of 500 or less on your side of the field and activate this card. You can Special Summon up to 2 cards with the same name from your Deck.
War damals in Kombi mit Card Trooper der Bringer, heutzutage nur noch mit CV und oder Scout Plane halbwegs sinnvoll.
Overload Fusion POTD-EN042
Remove from play, from your side of the field or your Graveyard, Fusion Material Monsters that are listed on a DARK Machine-Type Fusion Monster Card, and Special Summon that 1 Fusion Monster from your Fusion Deck. (This Special Summon is treated as a Fusion Summon.)
Der Klassiker zum Finishen! Holt Chimeratech und beendet so meistens das Spiel.
Fallenkarten fallen mir spontan keine ein, die nur für Maschinen sind und auch halbwegs was bringen... Vondaher gibt's hier nix.
Weiterer Support für Maschinen Decks (Details werden editiert.):
- Armageddon Knight
- Caius the Shadow Monarch
- Dark Magician of Chaos
- Prometheus, King of the Shadows
- Strike Ninja
- Allure of Darkness
- D.D.R. - Different Dimension Reincarnation
- Escape from the Dark Dimension
- Return from the Different Dimension
Jenach Variante sind auch die hier von Nützen (Detailt werden editiert.):
- Destiny Hero - Dasher
- Destiny Hero - Disk Commander
- Destiny Hero - Fear Monger
- Destiny Hero - Malicious
- Destiny Draw
Nun zu den möglichen Decks, die man aus diesem Pool und natürlich den Staples bauen kann:
» Main Deck (40 Karten) «
» Monster (19 Karten)
3x Cyber Valley PTDN
3x Caius the Shadow Monarch SDDE
2x Armageddon Knight PTDN
2x Dekoichi the Battlechanted Locomotive RDS
2x Cyber Phoenix EOJ
2x Cyber Dragon CRV
2x Jinzo PSV
1x Card Trooper DP03
1x Dark Magician of Chaos IOC
1x Prometheus, King of the Shadows FOTB
» Zauber (16 Karten)
2x Allure of Darkness PTDN
2x Enemy Controller AST
2x D.D.R. - Different Dimension Reincarnation SDDE
1x Scapegoat TP7
1x Future Fusion POTD
1x Overload Fusion POTD
1x Limiter Removal PSV
1x Lightning Vortex FET
1x Heavy Storm MRD
1x Mystical Space Typhoon MRL
1x Premature Burial PSV
1x Monster Reborn LOB
1x Brain Control TLM
» Fallen (5 Karten)
2x Escape from the Dark Dimension PTDN
1x Return From The Different Dimension CP04
1x Mirror Force MRD
1x Torrential Tribute LON
________________________________________
» Main Deck (41 Karten) «
» Monster (20 Karten)
3x Cyber Valley PTDN
2x Cyber Dragon CRV
2x Cyber Phoenix EOJ
2x Jinzo PSV
2x Destiny Hero - Dasher POTD
2x Destiny Hero - Fear Monger POTD
2x Destiny Hero - Malicious DP05
1x Card Trooper DP03
1x Dark Magician of Chaos IOC
1x Destiny Hero - Disk Commander WC07
1x Elemental Hero Stratos JUMP
1x Dark Grepher PTDN
» Zauber (16 Karten)
3x Destiny Draw DP05
2x Allure of Darkness PTDN
2x D.D.R. - Different Dimension Reincarnation SDDE
1x Limiter Removal PSV
1x Future Fusion POTD
1x Overload Fusion POTD
1x Monster Reborn LOB
1x Premature Burial PSV
1x Heavy Storm MRD
1x Brain Control TLM
1x Mystical Space Typhoon MRL
1x Lightning Vortex FET
» Fallen (5 Karten)
2x Limit Reverse LODT
1x Mirror Force MRD
1x Torrential Tribute LON
1x Trap Dustshoot PGD
________________________________________
» Main Deck (42 Karten) «
» Monster (17 Karten)
3x Cyber Phoenix EOJ
3x Cyber Valley PTDN
2x Red Gadget SD10
2x Cyber Dragon CRV
2x Green Gadget SD10
2x Yellow Gadget SD10
2x Blue Thunder T-45 PTDN
1x Spirit Reaper PGD
» Zauber (16 Karten)
3x Shrink STON
3x Lightning Vortex FET
3x Enemy Controller AST
1x Future Fusion POTD
1x Overload Fusion POTD
1x Limiter Removal PSV
1x Heavy Storm MRD
1x Mystical Space Typhoon MRL
1x Premature Burial PSV
1x Monster Reborn LOB
» Fallen (9 Karten)
3x Dimensional Prison WC08
3x Bottomless Trap Hole LOD
1x Mirror Force MRD
1x Torrential Tribute LON
1x Trap Dustshoot PGD
________________________________________
» Main Deck (40 Karten) «
» Monster (20 Karten)
3x Shining Angel MRL
3x Satellite Cannon CP01
3x Cyber Valley PTDN
2x Cyber Dragon CRV
2x Soul of Purity and Light LON
2x Cyber Phoenix EOJ
2x Zaborg the Thunder Monarch AST
1x Card Trooper DP03
1x Dark Magician of Chaos IOC
1x Marshmallon PP01
» Zauber (12 Karten)
3x D.D.R. - Different Dimension Reincarnation SDDE
2x Enemy Controller AST
1x Lightning Vortex FET
1x Brain Control TLM
1x Heavy Storm MRD
1x Mystical Space Typhoon MRL
1x Overload Fusion POTD
1x Future Fusion POTD
1x Limiter Removal PSV
» Fallen (8 Karten)
2x Bottomless Trap Hole LOD
2x Dimensional Prison WC08
1x Return From The Different Dimension CP04
1x Mirror Force MRD
1x Torrential Tribute LON
1x Trap Dustshoot PGD
________________________________________
» Main Deck (41 Karten) «
» Monster (23 Karten)
3x Jinzo PSV
3x Jinzo - Returner LODT
3x Cyber Valley PTDN
3x D.D. Scout Plane IOC
3x Dekoichi the Battlechanted Locomotive RDS
3x Cyber Phoenix EOJ
2x Cyber Dragon CRV
1x Card Trooper DP03
1x Prometheus, King of the Shadows FOTB
1x Dark Magician of Chaos IOC
» Zauber (13 Karten)
3x D.D.R. - Different Dimension Reincarnation SDDE
2x Allure of Darkness PTDN
1x Future Fusion POTD
1x Overload Fusion POTD
1x Limiter Removal PSV
1x Heavy Storm MRD
1x Mystical Space Typhoon MRL
1x Premature Burial PSV
1x Monster Reborn LOB
1x Brain Control TLM
» Fallen (5 Karten)
1x Return From The Different Dimension CP04
1x Mirror Force MRD
1x Torrential Tribute LON
1x The Transmigration Prophecy STON
1x Trap Dustshoot PGD
________________________________________
Weitere Decks und Infos werden bald editiert, immerhin gibt's ja bald Zeugnisse. (Ferien xD.)
Ich hoffe euch gefällt der Thread und ihr könnt auch etwas damit anfangen.
lg
egj_92