[TCG + OCG] Circuit Break (Spoiler komplett)


  • CIBR-JP044 Trickstar Sweet Devil
    Link 2 LIGHT Fairy-Type Link Effect Monster
    ATK 2000
    Links: Left, Right
    Materials: 2 “Trickstar” monsters
    (1) Each time a monster(s) at this card’s Link Point is destroyed by battle or card effect and sent to the Graveyard, inflict 200 damage to your opponent.
    (2) Each time a “Trickstar” monster effect inflicts damage to your opponent: All face-up monsters your opponent currently controls loses 200 ATK for each monster at this card’s Link Points until the end of this turn.



    CIBR-JP043 Link Bumper
    Link-2 EARTH Cyberse-Type Link Effect Monster
    ATK 1400
    Link Markers: Top, Left
    Link Materials: 2 Cyberse monsters
    (1) Once per turn, if a monster you control at this card’s Link Point attacks an opponent’s Link Monster, at the end of the Damage Step: You can activate this effect; for each Link Monster you currently control (other than this card), that monster gains 1 additional attack on your opponent’s Link Monsters during this Battle Phase. During the turn you activate this effect, your monsters cannot attack, except that monster.


  • CIBR-JP050 Excrawler Qualiark
    Earth Insect / Link / Effect
    Link 2 2000 / BL BR
    2 “Crawler” monsters
    (1) Apply these effects depending on the number of “Crawler” monsters you control.
    -2 or more: Monsters you control gain 300 ATK and DEF.
    -4 or more: Your opponent cannot activate cards or effects in the Battle Phase.
    -6 or more: Monsters you control can attack directly.
    (2) If this face-up card leaves the field by an opponent’s card effect, or if it is destroyed by battle: You can target 2 “Crawler” monsters with different names in your GY; Special Summon them in Defense Position.

  • 6oder mehr ?! Wie soll das denn gehen

    Die Extra-Monsterzone ist 6. Zone. Und so wie das Wording ist, zählt die Karte sich auch selber.
    Zudem hat man über den Extra Link sogar die möglichkeit bis zu 7 Zonen zu verwenden.


    Aber die Karte sieht schon sehr gut aus. Mal gucken was die anderen Crawler so machen. Wobei es aussieht, dass es bei dem Deck ähnlich wie Qli damals wird: das erste funktionierende Link-Deck(aus der Competitive-Sicht)


  • CIBR-JP061 One-Time Passcode
    Normal Spell
    Special Summon 1 “Security Token” (Cyberse/LIGHT/Level 4/ATK 2000/DEF 2000) in Defense Position. You can only activate 1 “One-Time Passcode” per turn.

  • Achso, ja natürlich. Wir bekommen keinen Vanilla mit 2000 ATK und DEF, Nein, es muss natürlich gleich noch eine Spezialbeschwörung sein.


    Wenn es keine LINK-Beschwörung gäbe, wäre das gar nicht mal so gut, aber wir bekommen gleich noch eine Karte (neben Gofu), die einem direkt (ohne Verbrauch der Normalbeschwörung) eine LINK-Spider beschwört. Die Karte ist dann bestimmt 3x in jedem Link-Deck...


    Und was ist mit den ganzen Nachteilen von Sündenbock passiert? 0 ATK/0 DEF, keine weiteren Beschwörungen in dem Zug, 4 belegte Zonen. Das hat die Karte ales nicht.

  • Neja man muss es auch positiv sehen. Immerhin haut es dir nicht noch 500 weitere Monster aufs Feld dank tollen Effekten. Irgendwie muss man Link halt startklar machen, es gibt auch viel schlimmere Karten, die jetzt gerade schon draußen sind. Weiß jetzt nicht, warum hier Welle gemacht wird wegen einer Instant Link. Gibt ja genauso gut Rank-Plays, die dir instant alles rausspielen was du willst, also fahrt mal einen Gang runter. Man wird ja erstmal sehen, ob diese Karte dann auch tatsächlich gespielt wird. Im Endeffekt ist es nur ein Token, fertig. Ich hab mittlerweile den Powercreep auch akzeptiert, wobei es hier um ein effektloses Token geht.

  • EIn dutzend neue Karten:


    Altergeist Sylkitas
    Wind Spellcaster / Effect
    LV2 800/1500
    You can only use each of this card name’s effects once per turn.
    (1) During either player’s turn: You can return 1 other “Altergeist” card you control to the hand, then target 1 card your opponent controls; return it to the hand.
    (2) If this card is sent from the field to the GY: You can target 1 “Altergeist” Trap Card in your GY; add it to your hand.


    Altergeist Kuntieri
    Earth Spellcaster / EFfect
    LV5 0/2400
    (1) When your opponent declares an attack, if you control an “Altergeist” card: You can Special Summon this card from your hand, and if you do, negate that attack.
    (2) If this card is Special Summoned: You can target 1 face-up card your opponent controls; while this card is face-up, that card’s effects are negated.


    Altergeist Meluseek
    Water Spellcaster / Effect
    LV1 500/300
    You can only use this card name’s (2 or 3) effect once per turn.
    (1) This card can attack directly.
    (2) When this card inflicts battle damage to your opponent: You can target 1 card your opponent controls; send it to the GY.
    (3) If this card is sent from the field to the GY: You can add 1 “Altergeist” monster from your Deck to your hand, except “Altergeist Meluseek”.


    Altergeist Marionetter
    Light Spellcaster / Effect
    LV4 1600/1700
    You can only use this card name’s (2) effect once per turn.
    (1) When this card is Normal Summoned: You can Set 1 “Altergeist” Trap Card directly from your Deck to your Spell & Trap Zone.
    (2) You can target 1 face-up “Altergeist” card you control and 1 “Altergeist” monster in your GY; send the first target to the GY, and if you do, Special Summon the second target from the GY.


    Altergeist Protocol
    Trap Continuous
    You can only use this card name’s (2) effect once per turn.
    (1) The activation and effect of “Altergeist” cards and effects you control cannot be negated.
    (2) When an opponent’s monster effect is activated: You can send 1 other face-up “Altergeist” card you control to the GY; negate that activation, and if you do, destroy it.


    Altergeist Camouflage
    Trap Normal
    (1) Target 1 “Altergeist” monster you control; equip this card to that target. It cannot be targeted for attacks, but does not prevent your opponent from attacking you directly.
    (2) When an opponent’s monster effect that targets the equipped monster resolves, negate that effect.
    (3) If an “Altergeist” monster you control would be destroyed by battle or card effect, you can banish this card from your GY instead.


    Trickstar Narkiss
    Level 4 LIGHT Fairy-Type Effect Monster
    ATK 1000
    DEF 1800
    You can only use this card name’s (1) effect once per turn.
    (1) If your opponent takes effect damage: You can Special Summon this card from your hand.
    (2) Each time your opponent activates a monster effect in their hand or in the GY: Inflict 200 damage to your opponent.


    Crawler Spine
    Level 2 EARTH Insect-Type Flip Effect Monster
    ATK 300
    DEF 2100
    You can only use each of this card name’s effects once per turn.
    (1) FLIP: You can target 1 monster on the field; destroy it.
    (2) If this face-up card leaves the field by an opponent’s card effect: You can Special Summon 2 “Crawler” monsters with different names from your Deck in face-down Defense Position, except “Crawler Spine”.


    Crawler Axon
    Level 2 EARTH Insect-Type Flip Effect Monster
    ATK 500
    DEF 1800
    You can only use each of this card name’s effects once per turn.
    (1) FLIP: You can target 1 Spell/Trap Card on the field; destroy it.
    (2) If this face-up card leaves the field by an opponent’s card effect: You can Special Summon 2 “Crawler” monsters with different names from your Deck in face-down Defense Position, except “Crawler Axon”.
    Crawler Dendrite
    Level 2 EARTH insect-Type Flip Effect Monster
    ATK 1300
    DEF 600
    You can only use each of this card name’s effects once per turn.
    (1) FLIP: You can send 1 monster from your Deck to the GY.
    (2) If this face-up card leaves the field by an opponent’s card effect: You can Special Summon 2 “Crawler” monsters with different names from your Deck in face-down Defense Position, except “Crawler Dendrite”.


    Seiibutsu – “Seigai” / Starrelic – “Stararmor”
    Level 7 DARK Machine-Type Effect Monster
    ATK 2500
    DEF 2500
    You can only use each of this card name’s effects once per turn.
    (1) When a monster is Flip Summoned: You can Special Summon this card from your hand.
    (2) If this card is Normal or Special Summoned: You can add 1 “Starrelic” card from your Deck to your hand.
    (3) During either player’s turn, if this card was Normal Summoned: You can target 1 face-up monster your opponent controls that was Special Summoned from the Extra Deck; return both that card and this card to the hand.


    Excrawler Synapses
    Link 2 EARTH Insect-Type Link Effect Monster
    ATK 1800
    Links: Left, Right
    Recipe: 2 Insect monsters
    (1) “Crawler” monsters at this card’s Link Point cannot be destroyed by battle, gains 300 ATK and DEF, and can make up to 2 attacks on opponent’s monsters during each Battle Phase.
    (2) If this face-up card leaves the field by an opponent’s card effect, or if it is destroyed by battle: You can target 2 “Crawler” monsters with different names in your GY; Special Summon them in face-down Defense Position.


    Excrawler Neurogos
    Link 2 EARTH Insect-Type Link Effect Monster
    ATK 1900
    Links: Left, Right
    Recipe: 2 Insect monsters
    (1) “Crawler” monsters at this card’s Link Point cannot be destroyed by battle, gains 300 ATK and DEF, and any battle damage they inflict to your opponent is doubled.
    (2) If this face-up card leaves the field by an opponent’s card effect, or if it is destroyed by battle: You can target 2 “Crawler” monsters with different names in your GY; Special Summon them in face-down Defense Position.


    Seiibutsu ni Sasukage / Shadows Creeping on Starrelic
    Field Spell Card
    (1) “Crawler” monsters on the field gains 300 ATK and DEF.
    (2) Once per turn: You can Special Summon 1 Level 2 or lower Insect monster from your hand in face-up or face-down Defense Postion.
    (3) When a Flip Monster you control is destroyed by battle with an opponent’s monster: You can send that opponent’s monster to the GY.


    Seiibutsu no Kairai / Starrelic’s Puppet
    Continuous Trap Card
    You can only use 1 of this card name’s effects per turn, and only once that turn.
    (1) You can target face-down monster you control; change it to face-up Attack or Defense Position.
    (2) You can shuffle 1 “Crawler” monster from your GY into the Deck, then target 1 face-up monster you control; change it to face-down Defense Position.

  • Hat man den gar nichts begriffen? Die erste Karte ist nach Kirin und Fairy Tale Luna nun das nächste Kirin-Monster. Muss das denn sein? Mit den ersten beiden Altergeist-Monstern kann man erstmal Loopen, wenn der Gegner angreift. Die anderen Altergeist-Karten klingen fair und interessant.


    Dieses Crawler-Deck ist jetzt etwas schlecht designed mit den Effekten, die man bekommt, wenn die Monster offen zerstört werden - man möchte ja eigentlich verhindern, dass sie zerstört werden, bevor sie aufgedeckt werden. Vielleicht gibt es da ja noch was.

    Der Kampf gegen die Mathematik geht weiter. - *Macht des Drivers*
    Bildschirmfoto_2018-02-11_um_20.55.09.png

    Wir haben es endlich geschafft!! Die Mine ist endlich weg!


    Jetzt muss noch Expurrely Noir weg! I Hate Towers!


  • CIBR-JP047 Altergeist Prime Banshee
    LINK 3 DARK Spellcaster-Type Link Effect Monster
    ATK 2100
    Links: Right, Bottom Right, Bottom
    Recipe: 2+ “Altergeist” monsters
    You can only use each of this card name’s effects once per turn.
    (1) During either player’s Main Phase (Quick Effect): You can Tribute 1 “Altergeist” monster, except this card; Special Summon 1 “Altergeist” monster from your Deck at this card’s Link Point.
    (2) If this card is sent from the field to the GY: You can target 1 “Altergeist” card in your GY; add that card to your hand.

  • Hat man den gar nichts begriffen? Die erste Karte ist nach Kirin und Fairy Tale Luna nun das nächste Kirin-Monster. Muss das denn sein? Mit den ersten beiden Altergeist-Monstern kann man erstmal Loopen, wenn der Gegner angreift. Die anderen Altergeist-Karten klingen fair und interessant.


    Dieses Crawler-Deck ist jetzt etwas schlecht designed mit den Effekten, die man bekommt, wenn die Monster offen zerstört werden - man möchte ja eigentlich verhindern, dass sie zerstört werden, bevor sie aufgedeckt werden. Vielleicht gibt es da ja noch was.

    Die Crawler müssen nicht zerstört werden..sie müssen nur durch den effekt des gegners das feld verlassen um zu specialn..heißt auch wenn er sie durch Firewall etc entsorgen will..für jedes Insekt das geht,kommen 2 neue nach..und wenn er angreift,kommen halt die schießeffekte..also ich finde es an sich ziemlich star..noch dazu mit dem Feldzauber der es erlaubt jede Runde ein Insekt aus der Hand zu specialn..das wird nervig,die dinger los zu werden..wird wieder so ein cancer deck. ^^

  • Die müssen aber offen sein, damit man etwas beschwören darf. Das ist wieder so en überflüssiger Nachteil. Es reicht gegen die Flippmonster ein Raigeki und alles ist weg.

    Der Kampf gegen die Mathematik geht weiter. - *Macht des Drivers*
    Bildschirmfoto_2018-02-11_um_20.55.09.png

    Wir haben es endlich geschafft!! Die Mine ist endlich weg!


    Jetzt muss noch Expurrely Noir weg! I Hate Towers!

  • bin ja mega gespannt, wie´se Altergeist ins Deutsche übersetzen... :D:P
    eigentlich kann ma doch da nicht viel falsch machen... 8)



    Altergeist - Karten


    die behalte ich im Auge... :thumbsup: