[TCG/OCG] Legendary Duelists: Magical Hero / Duelist Pack: Legend Duelist 6 (SPU: 7. Januar)

  • The support of Dark Magic continues in the upcoming Duelist Pack!

    DP23-JP004 Dark Magic Secrets
    Quick-play Spell
    Select and activate 1 of the following effect(s):
    -Fusion Summon 1 Fusion Monster from your Extra Deck using monsters you control or in your hand, including at least 1 “Dark Magician” or “Dark Magician Girl”, as fusion materials.
    -Ritual Summon 1 Ritual Monster from your hand by tributing monster(s) you control or in your hand, including at least 1 “Dark Magician” or “Dark Magician Girl”, whose combined levels are greater than or equal to the level of the Ritual Monster.


    Get your game on with GX-themed support in DP23!

    DP23-JP014 Generation Next
    Quick-Play
    You can only activate one card with this card’s name per turn.
    1. If your LP are lower than your opponent’s: Choose up to 1 “Elemental HERO” monster, “Kuriboh” Monster, or “Neo-Spacian” monster whose ATK is equal to or lower than the difference in LP between you and your opponent from your Deck or Graveyard, and add it to your Hand or Special Summon it, but you cannot activate its effect or the effects of cards with the same name this turn.


    Make a Clear Mind card with Endoh’s face in it already, you cowards.

    DP23-JP026 Synchro Chase
    Continuous Spell Card
    You can only activate the (1) effect of this card’s name once per turn.
    (1) If you Synchro Summon a “Warrior”, “Synchron” or “Stardust” Synchro monster: You can target 1 of the materials used for that Synchro Summon in your GY; Special Summon it in Defense Position.
    (2) Your opponent cannot activate cards or effects in response to the activation of the effects of your Synchro Monsters whose Original names include “Warrior”, “Synchron” or “Stardust”.

  • Das liegt eher an dir, du erwartest einfach zuviel.In erster Linie sind die Duelist Packs für Anime Fans gemacht um ihre Kindheitsdecks ein wenig zu pushen und nicht um sie metarelevant zu machen.


    Es ist die erste bekannte Hero Karte des Sets,vielleicht werden die anderen besser.

    Natürlich erwarte ich viel, wie soll man sonst das unterirdisch schlechte Normal Hero pushen. Ja da ihre geliebte Kindheits Duelle immernoch mit 22+ Jahren in der Schule stattfinden.


    Außerdem Gefällt mir die Ausagge nicht im geringsten, wieso sollen die nur für Just For Fun gemacht werden?! Bei dem Magician zeug haben die sich mehr mühe gegeben.

  • They are cosplaying each other now.

    DP23-JP035 Zubababanchou – Gagaga Coat
    EARTH/Warrior
    Level 4
    1800/100
    You can only use the (1) and (2) effects of this card’s name once per turn.
    (1) If you control a “Zubaba” or “Gagaga” monster except “Zubababanchou – Gagaga Coat”: You can Special Summon this card from your hand.
    (2) You can target 1 “Gogogo” or “Dododo” monster in your GY; Special Summon it, but for the rest of this turn, you cannot Special Summon monsters from the Extra Deck, except Xyz Monsters.

  • Why?

    Abuse?
    Selbst dank der Restriction ist das immernoch dii Utopia-Double Kombo oder Azathoth


    Warum fällt der normale Hero Support wieder so scheiße aus.

    Ist natürlich jetzt nicht das non plus Ultra was die Karte macht aber sie hat Potential. Vorallem da sie sehr generisch geschrieben ist.

  • Need a second “Pendulum” Summon? No problem!

    DP23-JP047 Entermate Pop-Up (Performapal Pop-Up)
    Normal Spell Card
    You can only activate 1 of this card’s name per turn.
    (1) Send up to 3 cards from your hand to the GY; draw that many cards, then, if you have 2 cards in your Pendulum Zones, you can Special Summon “Performapal” monsters, “Magician” Pendulum Monsters, and/or “Odd-Eyes” monsters with different names and Levels between (exclusive) the Pendulum Scales of the cards in your Pendulum Zones up to number of cards you drew. If you do not Special Summon, you lose 1000 LP for each card in your hand.

  • Liest sich zwar extrem stark. Dürfte aber in den meisten Fällen eher ein Win More sein. Da du halt 3 Karten auf der Hand brauchst und 2 Monster in den Pendelzonen.

  • Ist natürlich jetzt nicht das non plus Ultra was die Karte macht aber sie hat Potential. Vorallem da sie sehr generisch geschrieben ist.

    Nein eben nicht, das Deck ist unterirdisch schlecht, und dann fügen sie noch Einschränkungen ein, wie schlecht ist das denn!? Es reicht allein sehr gute Karten für "Elemental Hero" heraus zu bringen, (ich rede nicht vom allgemeinen Helden/Visons mist, sondern wirklich die alten Helden) allein sich darauf einzubeschränken reicht, aber dafür müssen die Karten absolut Top sein, sonst wird das normale Hero niemals Spielbar sein, da brauch ich keine Karten die nur "OK" sind. Manche Decks brauchen kein Support oder nur geringeren, aber das hier braucht OP Support sonst reicht es nicht mal für Tier 3. Ich sags ungerne aber das Deck muss ziemlich viel generieren oder + machen damit es eine chance hat, das Deck leidet unter der Link Evolution extrem.

  • Liest sich zwar extrem stark. Dürfte aber in den meisten Fällen eher ein Win More sein. Da du halt 3 Karten auf der Hand brauchst und 2 Monster in den Pendelzonen.

    Mein englisch ist nicht das beste, aber bedeutet "up to", nicht "bis zu" ..also wäre es nicht zwangsläufig nötig, das man 3 Karten in der Hand haben muss...zudem weiß ich nicht ob ich sie in Pendel zocken würde,dafür wäre mir das minus Risiko durch Ash Blossom zu hoch...was aber auch auffällt ist, das sie ziemlich generisch ist...da es beliebige Handkarten sein dürfen die man abwirft,kann man sie auch in Decks wie Phantom Knight zocken..man kassiert dann zwar den Schaden,aber man darf trotzdem weiter specialn und hat seine Battlephase.