[TCG + OCG] The Dark Illusion (TCG komplett)

  • D/D/D ist in der Regel so designt, dass man bei durchdachtem Spiel eigentlich nicht an eigenem Effektschaden sterben sollte. Da man bei schlechtem Spiel oder Übersehen seiner Optionen sich ziemlich leicht selbst aus dem Duell kegeln kann ist dieses Deck auch sehr anspruchsvoll und verlangt viel Übung und Einarbeitung, besonders wenn wir endlich die OCGs in unseren Griffeln halten und D/D/D konkurrenzfähig wird.

    “Your living is determined not so much by what life brings to you as by the attitude you bring to life; not so much by what happens to you as by the way your mind looks at what happens.”


    “Out of suffering have emerged the strongest souls; the most massive characters are seared with scars.”


    Respect yourself. Respect others. Take responsibility for your actions.


  • https://ygorganization.com/tdil-tramid-hunter/


    https://ygorganization.com/tdil-premature-return/


    TDIL-JP028 Tramid Hunter
    Level 3 EARTH Rock-Type Effect Monster
    ATK 1400
    DEF 1100


    (1) During your Main Phase, if there is a face-up Field Spell Card on
    the field, you can Normal Summon 1 Rock-Type monster in addition to your
    Normal Summon/Set. (You can only gain this effect once per turn.)


    (2) Once per turn, during your opponent’s turn: You can target 1
    “Tramid” Field Spell Card you control; send it to the Graveyard, and if
    you do, activate 1 “Tramid” Field Spell Card from your Deck with a
    different name from that Field Spell Card (this is a Quick Effect).



    TDIL-JP077 Hayasugita Kikan (Premature Return)
    Normal Trap Card
    (1) Banish 1 card from your hand, then target 1 of your banished monsters; Special Summon that monster in face-down Defense Position.


  • Die Falle könnte in einigen Decks ganz witzig sein; die in Shiranuis kombiniert mit Scapeghost.. Hm.


    Und das Tramid Monster zeigt wohl wieder einmal, das Decks nicht "gleich" geschaffen werden. Zerstören eines ihrer Feldzauber für den Effekt und direktes aktivieren eines neuen aus dem Deck? Na sicher. Und dazu noch "Double Summon" für Gestein-Monster, damit auch der letzte merkt, dass dieses Deck wunderbar mit Rock-Stun zusammen passt.

  • TDIL-JP063 Tramid Cruiser
    Field Spell Card
    The (3)rd effect of “Tramid Cruiser” can only be used once per turn.
    (1) Each time a Rock-Type monster is Normal Summoned, gain 500 LP.
    (2) If a “Tramid” monster is Normal Summoned: You can draw 1 card, then discard 1 card.
    (3) If this face-up card is sent from the Field Zone to the Graveyard: You can add to your hand 1 “Tramid” monster from your Deck.


    TDIL-JP064 Tramid King Golem
    Field Spell Card
    The (3)rd effect of “Tramid King Golem” can only be used once per turn.
    (1) Rock-Type monsters on the field gain 500 ATK.
    (2) If a “Tramid” monster you control battles, your opponent cannot activate cards or effects until the end of the Damage Step.
    (3) If this face-up card is sent from the Field Zone to the Graveyard: You can Special Summon 1 “Tramid” monster from your hand.


    Wenn ich die Fieldspell so lese frage ich mich warum ich in dem Deck überhaupt noch Teile von Rock Stun einbauen sollte?
    Damit es TCG Typisch dann wieder ein "Out or Die" wird?
    Nope, bis jetzt ließt es sich stabiler als Pures Deck.
    Vielleicht noch Gaia, aber auch da werd ich erstmal gucken was sonst noch kommt.

  • Waren bis jetzt nur 3 Monster angekündigt?
    Und nur 2 Fieldspell?
    Hatte gedacht es waren schon mehr.


    Naja wie dem auch sei, Rock Stun wäre mir einfach zu viel was mir nach dem "Setup" kein Follow Up mehr bringt.
    Da würde ich doch eher noch ein paar Gorgonisch mit ins Deck nehmen.
    Alleine wegen dem Xyz lohnt sich das mehr als das alte Rock Stun

  • Tramid ist so wie es jetzt ist als Controldeck am Besten spielbar. Es bietet (fast) alles was man sich als Control-Spieler nur wünschen kann. Ein solides Bossmonster, Feldzauber mit vielen verschiedenen Effekten die sich leicht ineinander tauschen lassen, eine Doppelbeschwörung und etwas Removal. Nimmt man noch die Koa'kis rein hat man ein astreines Controldeck. Es könnte sich zwar noch in eine andere Richtung entwickeln mit weiterem Support, aber dies ist die in meinen Augen erfolgversprechenste Route beim jetzigen Stand.

    “Your living is determined not so much by what life brings to you as by the attitude you bring to life; not so much by what happens to you as by the way your mind looks at what happens.”


    “Out of suffering have emerged the strongest souls; the most massive characters are seared with scars.”


    Respect yourself. Respect others. Take responsibility for your actions.


  • Ich spiele seit 5 Jahren ein Control Deck. Tramid finde ich richtig ansprechend, jedoch fehlt da noch ne Menge um ein legitimes Control zu bauen.
    Das Deck hat (bisher) keine Karte die dich durch stage 1 bringt (Pyramid Turtle, Tragoedia, Spirit Reaper).

  • https://ygorganization.com/tdil-the-remaining-tramids/


    https://ygorganization.com/tdil-block-dragon/


    TDIL-JP034 Block Dragon
    Level 8 EARTH Rock-Type {Special Summon} Effect Monster
    ATK 2500
    DEF 3000
    Cannot be Normal Summoned/Set. Must be Special Summoned (from your hand or Graveyard) by banishing 3 EARTH monsters from your hand and/or Graveyard and cannot be Special Summoned by other ways.
    (1) Rock-Type monsters you control cannot be destroyed except by battle.
    (2) If this card is sent from the field to the Graveyard: You can add up to 3 Rock-Type monsters from your Deck to your hand whose Levels equal 8. You can only use this effect of “Block Dragon” once per turn.



    Tramid Dancer
    Level 3 EARTH Rock-Type Effect Monster
    ATK 600
    DEF 1900
    (1) Once per turn: You can target 1 “Tramid” card in your Graveyard; return that card to the Deck, and all Rock-Type monsters you currently control gain 500 ATK and DEF.
    (2) Once per turn, during your opponent’s turn: You can target 1 “Tramid” Field Spell Card you control; send it to the Graveyard, and if you do, activate 1 “Tramid” Field Spell Card from your Deck with a different name from that Field Spell Card (this is a Quick Effect).



    Tramid Fortress
    Field Spell Card
    The (3) effect of “Tramid Fortress” can only be used once per turn.
    (1) Rock-Type monsters on the field gain 500 DEF.
    (2) “Tramid” monsters you control cannot be destroyed by card effects.
    (3) If this face-up card in the Field Zone is sent to the Graveyard, you can target 1 “Tramid” monster in your Graveyard; Special Summon it.



    Tramid Pulse


    Continuous Trap Card


    (1) Once per turn: you can banish a total of 2 Rock-Type monsters
    and/or Field Spell Cards from your Graveyard, then activate 1 of the
    following effects.


    ● Target 1 face-up card on the field, except this card; destroy that card.


    ● Target 1 Rock-Type monster in your Graveyard; Special Summon it in face-up Defense Position.


    ● Target up to 3 Field Spell Cards in your Graveyard; shuffle them into the Deck, then draw 1 card.


  • Ist schon ziemlich lange her, dass ein Monster, wie dieses, erschienen ist. Finde die Karte sehr gut. Auch, dass Fels-Monster endlich langsam allgemeinen Support bekommen ist sehr gut.

  • @ShikiKuro ja hoffe auch das da noch was für Shiranui kommt... von dern Artworks her fehlt ja noch das zweite Schwert und ich persönliuch würde es begrüßen wenn wir da noch nen schönen Spell bekommen und/oder ein anderes Boss Synchro/XYZ Monster

  • Vielleicht kriegen wir ja jetzt , nach dem alle Tramid-Karten für dieses Set bekannt sind, endlich Infos ob/welche Shiranui-Karten in diesem Set außer Sage noch kommen... Aber eher kriegen wir als nächste Info wieder einen Blackwing oder mehr Performapals. ._.


    Im Set wäre noch Platz für einen zweiten Shiranui. Sage ist Nummer 31, und Nummer 32 ist noch frei. Man darf also hoffen, spätestens wenn das Set in etwas unter 2 Wochen released wird hat sich die Hoffnung dann erledigt :D

  • TDIL-JP003 Performapal Extra Shooter
    DARK/Spellcaster - Pendelum - Effect/3/800/1100
    ①: Once per turn: You can banish 1 monster from your Extra Deck, then target 1 card in either player’s Pendulum Zone; destroy that card, then inflict 300 damage to your opponent.
    Blue 6 / Red 6
    The Pendulum Effect of “Performapal Extra Shooter” can only be used once per turn, and during the turn this effect is activated, you cannot Pendulum Summon. ①: Inflict 300 damage to your opponent for every face-up Pendulum Monster in your Extra Deck.


    TDIL-JP011 D/D Savant Nikola
    DARK/Fiend - Pendelum - Effect/6/2000/2000
    The Monster Effect of “D/D Savant Nikola” can only be used once per turn. ①: If this card in a Pendulum Zone is destroyed: You can target 1 “D/D/D” monster you control; return that monster to your hand, then place up to 2 “D/D” Pendulum monsters from your Extra Deck and place them into your Pendulum Zones. The Pendulum Effects of those cards cannot be activated this turn.
    Pendulum Effect:
    Blue 8 / Red 8
    ①: You cannot Pendulum Summon monsters, except “D/D” monsters. This effect cannot be negated. ②: Once per turn: You can discard 1 “D/D/D” monster from your hand, then target 1 Level 6 or lower “D/D” monster you control; that monster gains 2000 ATK and DEF until the end of the turn.


    TDIL-JP020 Master Pendulum, the True Dracoslayer [Ultra Rare]
    LIGHT/Dragon - Effect/8/2950/2950
    Cannot be Normal Summoned/Set. Must first be Special Summoned (from your hand) by Tributing 2 monsters you control (1 “Dracoslayer” and 1 “Dracoverlord”). ①: Once per turn, during either player’s turn, when a card or effect is activated: You can negate that activation. ②: If this card on the field is destroyed by your opponent’s card (by battle or card effect): You can Special Summon 1 “Dracoslayer” monster and 1 “Dracoverlord” monster from your Deck.


    TDIL-JP025 True Dracoemperor Agnismazdo Vanisher [Super Rare]
    LIGHT/Wyrm - Effect/9/2900/1900
    You can only use the ① and ② effects of “True Dracoemperor Agnismazdo Vanisher” once per turn, each. ①: Destroy monsters you control or in your hand, including a FIRE monster, except this card, to Special Summon this card from your hand. If you destroyed 2 FIRE monsters, you can banish 1 card from your opponent’s side of the field or Graveyard. ②: If this card is destroyed by a card effect: Add 1 non-FIRE Wyrm-Type monster from your Graveyard to your hand.


    TDIL-JP037 Amaterasu
    LIGHT/Fairy - Spirit - Effect/4/3000/3000
    Cannot be Normal or Special Summoned. ①: During either player’s turn, when your opponent activates a card or effect that targets this face-down card: You can change this card to face-up Defense Position; draw 1 card. ②: If this card is flipped face-up: Banish all cards on the field (other than this card). ③: During the End Phase, if this card was flipped face-up this turn: Return this card to the hand.


    TDIL-JP047 Assault Blackwing – Sayo the Hidden Rain
    DARK/Winged-Beast - Synchro - Effect/2/800/100
    1 Tuner + 1 or more non-Tuner monsters
    ①: If this card is Synchro Summoned using a “Blackwing” monster as Material, it is treated as a Tuner monster while face-up on the field. ②: Up to twice per turn, this card cannot be destroyed by
    battle.


    TDIL-JP065 Cosmic Cyclone
    Quick-Play Spell Card
    ①: Pay 1000 Lp, then target 1 Spell/Trap Card on the field; banish it.


    TDIL-JP069 Fusion Death Waltz
    Normal Trap Card
    ①: Target 1 “Frightfur” Fusion Monster you control and 1 Fusion Monster the opponent controls; destroy all Special Summoned monsters on the field other than the targeted monsters, then a player whose monsters were destroyed by this effect takes damage equal to the sum of the ATK of the targeted monsters.


    TDIL-JP072
    Metalphosis Counter
    Normal Trap Card
    ①: If a card you control is destroyed (by battle or by card effect): Special Summon 1 “Metalphosis” monster from your Deck. ②: Banish this card from your Graveyard; add 1 face-up “Metalphosis” Pendulum Monster from your Extra Deck to your hand. This effect cannot be activated the turn this card is sent to the Graveyard.


    TDIL-JP076 Endless Trap Hole
    Normal Trap Card
    ①: When the opponent Summons a monster: change it to face-down Defense Position. Its Battle Position cannot be changed.


    TDIL-JP078 United Front
    Normal Trap Card
    ①: Discard 1 monster, then target 1 face-up monster on the field; its ATK and DEF become equal to the ATK and DEF of the monster discarded to activate this card, until the end of this turn. Monsters cannot attack your opponent directly during the turn this card is activated.


    TDIL-JP079 Inspection
    Normal Trap Card
    ①: When an opponent’s monster declares an attack: look at your opponent’s hand, and if there is a Monster Card, negate that attack, then choose 1 monster from the opponent’s hand and discard it.


    Quelle 1
    Quelle 2
    Quelle 3

  • Ich finde es teilweise traurig wie MST und Buch des Mondes hier einfach durch neue Karten ersetzt werden. Außerdem kann ich die neue Trap Hole nicht leiden, weil Rafflesia damit immer mächtiger wird. Die geht mir generell schon gehörig auf den Senkel.


    Das Schwarzflügel ist ... schlecht. Mehr kann ich dazu nicht sagen. Auch wenn Crow noch so beliebt ist und im Anime/Manga/whatever von Arc V vorkommt, sind diese neuen Karten einfach nicht der Rede wert.


    Inspection finde ich an sich eine sehr interessante Karte. Mal sehen ob sie Anklang findet.


    United Front kann sehr böse sein, auch wenn sie einen direkten Angriff verhindert und eine Falle ist. Mit großen Beatsticks in der Hand wird die Falle zu einem potenziellen Aufrichtig.

  • TDIL-JP037 Amaterasu
    LIGHT/Fairy - Spirit - Effect/4/3000/3000
    Cannot be Normal or Special Summoned. ①: During either player’s turn, when your opponent activates a card or effect that targets this face-down card: You can change this card to face-up Defense Position; draw 1 card. ②: If this card is flipped face-up: Banish all cards on the field (other than this card). ③: During the End Phase, if this card was flipped face-up this turn: Return this card to the hand.



    Da das kein Schreibfehler ist , haben wir hier das erste Level 4 Monster mit 3000/3000 er Werten.
    Klingt für mich irgendwie Strong das Teil , ich meine : "Banish all Cards on the Field" ist schon heftig. Setzen und mit irgendwas aufdecken , z.B. Book of Taiyou.