[TCG/OCG] Structure Deck Freezing Chains / Structure Deck: Ice Barrier of the Frozen Prison (SPU: Spoiler Komplett)

  • Damit ist das Deck fürs TCG bestätigt:
    https://img.yugioh-card.com/uk/products/detail.php?id=sdfc


    18.02.2021


    As winter grows colder, the icy prison cannot withhold the growing storm within, and the return of Trishula is nigh. The Synchro Monsters of the Ice Barrier break free in Structure Deck: Freezing Chains!
    Originating in the very first Hidden Arsenal, the Ice Barrier strategy puts the freeze on opposing strategies while preparing to finish them off with their incredible Synchro Monsters! “Ice Barrier” monsters work as a team to suppress your opponent’s actions. There are “Ice Barrier” monsters that weaken opposing monsters, prevent your opponent from Tribute Summoning, delay the activation of Spell Cards, prevent attacks, and more, but only if you control a second “Ice Barrier” monster. If that second monster also has a similar suppression effect, you’ll get both effects!
    The most famous “Ice Barrier” monster of all, Trishula, Dragon of the Ice Barrier, returns in a new, even more destructive form in Structure Deck: Freezing Chains! Not only does this new Synchro Monster banish up to 3 cards your opponent controls, it also Summons the original Trishula if your opponent destroys it! This new Trishula can find a home in any strategy that can use Synchro Monsters, so don’t miss your chance to add this powerful monster to your Extra Deck.
    Structure Deck: Freezing Chains includes all of the “Ice Barrier” Synchro Monsters as part of its 5-card Extra Deck.

  • X-Saber Wayne, what you doin here buddy

    SD40-JP001 Hyoukekkai no Koshou Wayne (Wayne, Tiger General of the Ice Barrier) / General Wayne of the Ice Barrier
    WATER Warrior / Effect
    LV 5 2100/400
    You can only use this card name’s (1) and (2) effects once per turn each.
    (1) If your opponent controls a monster and you control an “Ice Barrier” monster: You can Special Summon this card from your hand.
    (2) If this card is Normal or Special Summoned: You can add 1 “Ice Barrier” Spell/Trap from your Deck to your hand.
    (3) Any Spell/Trap sent from the field to your opponent’s GY is banished instead.

    SD40-JP026 Hyoukekkai ni Itaru Seiran (The Calm After the Ice Barrier’s Storm)
    Normal Spell
    You can only use this card name’s (1) and (2) effects once per turn each.
    (1) Tribute any number of “Ice Barrier” monsters; Special Summon the same number of Level 4 or lower “Ice Barrier” monsters with different names from each other from your Deck.
    (2) During your Main Phase, except the turn this card was sent to the GY: You can banish this card from your GY, then target 1 of your “Ice Barrier” monsters that is banished or in your GY; add it to your hand.

    SD40-JP007 Prior of the Ice Barrier

    SD40-JP014 General Raiho of the Ice Barrier

    SD40-JP016 General Gantala of the Ice Barrier

    SD40-JP017 General Grunard of the Ice Barrier

    SD40-JP028 Magic Triangle of the Ice Barrier

    SD40-JP029 Medallion of the Ice Barrier

    SD40-JP030 Mirror of the Ice Barrier

    SD40-JPP02 Brionac, Dragon of the Ice Barrier

    SD40-JPP03 Gungnir, Dragon of the Ice Barrier

    SD40-JPP04 Trishula, Dragon of the Ice Barrier

  • Die Zauberkarte hätte wenigstens, wenn sie mit ihrem ersten Effekt schon -1 verursacht, eine Quickspell sein können.


    Wayne hat schon wieder zu viele Einschränkungen für einen bisher sehr schlechten Archetype, war das nötig?
    Ich freue mich natürlich über weiteren Support, total schlecht ist der auch nicht, aber wenn ich sehe, in welche Richtung das geht (mäßige bis "okaye" themeninterne Karten und sehr starke Extradeckkarten, die in allen Decks gespielt werden können), bleibt bei der Eisbarriere wohl alles beim alten...


  • Richtig gute Karte für das Deck. Dazu mit einem netten Floodgate-Effekt, der ekelhaft werden kann gegen viele Decks. Im Endeffekt kommt es allerdings auf den zweiten Effekt an und da hilft der erste auch ein bisschen, aber leider kann man ihn nicht first turn einfach so raushauen. Damit hätte man trotzdem 6 Medallion Of The Ice Barrier im Deck, das ist das entscheidende und insgesamt machen die neuen Karten schon was her. Also einigermaßen vernünftige Monster gibt es zumindest schon mit dem Structure Deck.

  • In a Deck based around a prison, a restraining card makes sense.

    Anstatt uns Gefägnis des Eisdrachen zu geben...
    Vielleicht wird die ja auch noch angekündigt.

    Der Kampf gegen die Mathematik geht weiter. - *Macht des Drivers*
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    Wir haben es endlich geschafft!! Die Mine ist endlich weg!


    Jetzt muss noch Expurrely Noir weg! I Hate Towers!

  • Das ist das, was ich relativ Schade finde. Schaut euch Structure Deck: Spirit Charmers an, ja, an sich ist der Support nötig, aber, wenn ich mir anschaue, was für tollen Support andere Decks bekommen frage ich mich, warum Konami nicht die Gelegenheit nutzt Nischendecks auch mal in das höhere Level anzuheben, das gilt für die Charmers als auch für die Eisbarriere. Aber was beschwere ich mich dann noch? Besser so ein Support, als gar keiner... .

  • Nette Artworks!


    Die erste Karte wäre sehr gut, wenn der Schutzeffekt nicht erst bei drei Ice Barrier Monster los geht und nur vor Effekten von Monstern aus dem Extradeck schützt. So leider meh.


    Die Falle ist doch nur ne typische "Win More" Karte, bringt leider null. Wer mehrere der themeninternen Synchros kontrolliert, sollte eh schon kurz vor dem Sieg stehen und der Gegner sollte dann eh kaum noch irgendwo Karten haben... Och menno, ich kriege Spirit Charmer Vibes...

  • Reprint´s:

    SD40-JP010 Spellbreaker of the Ice Barrier

    SD40-JP012 Dance Princess of the Ice Barrier

    SD40-JP013 Dai-sojo of the Ice Barrier

    SD40-JP021 Dupe Frog

    SD40-JP022 Ronintoadin

    SD40-JP031 Salvage

    SD40-JP037 Vanity’s Emptiness

    SD40-JP041 Dewloren, Tiger King of the Ice Barrier
    Level 6 WATER Beast Synchro Effect Monster
    ATK 2000
    DEF 1400
    1 Tuner + 1+ non-Tuner WATER monsters
    You can only use the effect of this card’s name once per turn.
    (1) You can target any number of other face-up cards you control; return them to the hand, and if you do, this card gains 500 ATK for each card returned to the hand by this effect, until the end of this turn.