[TCG/OCG] Eternity Code (SPU: Spoiler Komplett)

  • Jump Festa Stream Day 2 1/x




    Shoukanjuu Augoeides / Invoked Augoeides
    Light Fairy / Fusion / Effect
    LV8 2000/2800
    “Aleister the Invoker” + 1 Fusion Monster
    You can only use this card name’s (1) effect once per turn.
    (1) If this card is Special Summoned, or if a monster is Special
    Summoned to your opponent’s field: You can target 1 monster your
    opponent controls; destroy it.
    (2) Once per turn: You can banish 1 Fusion Monster from your GY; this
    card gains ATK equal to that monster’s ATK until the end of your
    opponent’s turn.





    Dragonmaid Strahl
    Light Dragon / Fusion / Effect
    LV10 3500/2000
    1 “Dragonmaid” monster + 1 Level 5 or higher Dragon monster
    You can only use this card name’s (1) and (2) effects once per turn each.
    (1) During the Standby Phase: You can Special Summon 1 Level 9 or lower “Dragonmaid” monster from your hand or GY.
    (2) When an opponent’s card or effect is activated (Quick Effect): You
    can negate that activation, and if you do, destroy it. Then return this
    card to the Extra Deck, and if you do, Special Summon 1 “House
    Dragonmaid” from your Extra Deck.


    Quelle: ygorg

  • Da ist sie ja endlich die Drachenform, und besser als erwartet. Denje aber saß man sie nur einmal brauchen wird da sie sich selbst wieder ins Extradeck legt....

  • Was mir bei ihrem Artwork als erstes in den Sinn kam, und das ist ja mal wirklich nicht weit entfernt.

    Ah, jetzt weiss ich woher mir das BIld bekannt vor kam. Interessanter find ich da aber eher das Traptrix Monster im Hintergrund. Weil das dürfte aktuell noch unbekannt sein.


    Hm. Der neue Invoked sieht ziemlich schwer zu beschwören aus, im vergleich zu Mechaba. Dafür kann man mit ihm + Mechaba(dürfte über Aleister NS + Instant Fusion into Light Fusion schaffbar sein) auf dem Board einiges an go 1st aufbauen.


    Bei der Dragonmaid bin ich überrascht. Die ist sehr gut, und mMn. etwas zu generisch. Sie kann theoretisch in jedem Drachendeck geworfen werden. Schließlich brauch man nur Parlor Dragonmaid normaln oder specialn, Dragonmaid Changeover millen, changeover eff um beide der Hand zu adden und wenn man dann noch einen High Level Drachen wie Destrudo auf der Hand hat direkt diesen dicken Negater hinlegen. In der nächsten Standby Phase kann man parlor rebornen und wenn Parlor nicht stirbt hat man die Möglichkeit das ganze zu wiederholen.

  • Aleister + Instant Fusion sind leider nicht genug, man braucht zusätzlich noch ein Lichtmonster (z.B. einen Mekk Knight) auf der Hand:
    — Summon Aleister, Effekt
    — Instant Fusion in beliebiges Fusionsmonster
    — Fusion + Aleister in Link—Aleister
    — Invocation in Augoeides
    — Effekt Link—Aleister, discard Mekk
    — Recycle—Effekt von Invocation
    — Entweder discard Aleister und anschließend mit ihm und dem Mekk in Mechaba oder den Link—Aleister verwenden

  • Oder man nimmt das Book of Law.
    Invoked Augoeides würde ich nur machen um über nen stock zu kommen oder als finischer.
    Die neue Master rule wird da auch noch helfen.

  • Oder man nimmt das Book of Law.Invoked Augoeides würde ich nur machen um über nen stock zu kommen oder als finischer.
    Die neue Master rule wird da auch noch helfen.

    Ging hier ja erstmal darum, wie man im ersten Zug Mechaba + Augoeides rausbekommt. Und beide rauszubekommen ist gar nicht mal so schlecht, da man direkt zwei Interruptions im gegnerischen Zug hat. Augoeides sehe ich auch erstmal nicht als One-Off im Extra, womit man sowohl Going First Interruption + Finisher hat. Davon abgesehen (und das The Book of the Law generell eine eher schlechte Karte ist) kannst du mit The Book of the Law und Mechaba nicht Augoeides rufen, da beide Licht sind.

  • schöne Weihnachten allen... :)
    hier noch ne neue Karte...

    ETCO-JP028 Loptr, Shadow of the Generaider Boss
    FIRE, Fairy/Effect, Lv 4, ATK 1500, DEF 1500
    You can only use the 3rd effect of this card’s name once per turn.
    (1) You can only control 1 “Generaid Shadow Roptor”.
    (2) “Generaider” monsters you control gain 1000 ATK/DEF during your opponent’s turn only.
    (3) During the Main Phase (Quick Effect): You can Tribute 1 “Generaider” monster; Special Summon 1 Level 9 “Generaider” monster with a different name from your Deck.

  • There is only 1 king, Jack Atlas. However, Shark is technically an emperor.

    Scar-Red Familiar / Red Familiar
    Dark Fiend / Effect
    LV4 1600/0
    You can only use this card name’s (1) and (2) effects once per turn each.
    (1) You can Tribute 1 Fiend monster, then target 1 DARK Dragon Synchro Monster in your GY; Special Summon it in Defense Position, but negate its effects.
    (2) You can banish this card from your GY, then target 1 DARK Dragon Synchro Monster you control and declare a Level from 1 to 8; that monster becomes that Level until the end of the turn.

    Crimson Resonator
    Dark Fiend / Tuner / Effect
    LV2 800/300
    You can only use this card name’s (1) and (2) effects once per turn each.
    You cannot Special Summon monsters from the Extra Deck during the turn you activate any of this card’s effects, except DARK Dragon Synchro Monsters.
    (1) If you control no monsters: You can Special Summon this card from your hand.
    (2) If the only other monster you control is exactly 1 DARK Dragon Synchro Monster: You can Special Summon up to 2 “Resonator” monsters from your hand and/or Deck, except “Crimson Resonator”.

    Command Resonator
    Spell Quick-Play
    You can only activate 1 card with this card’s name per turn.
    (1) Discard 1 “Resonator” monster; add 1 Level 4 or lower Fiend monster from your Deck to your hand.

    Scar-Red Rain / Red Rain
    Trap Normal
    You can only use this card name’s (2) effect once per turn.
    (1) If you control a Level 8 or higher Synchro Monster: Banish as many monsters on the field as possible, except the monster(s) with the highest Level, and if you do, face-up monster(s) on the field that were not banished by this effect are unaffected by card effects this turn, except their own.
    (2) If a DARK Dragon Synchro Monster is Synchro Summoned to your field while this card is in your GY: You can add this card to your hand.

    Lantern Shark
    Water Fish / Effect
    LV4 1500/900
    You can only use this card name’s (1) effect once per turn.
    (1) If this card is Normal or Special Summoned: You can Special Summon 1 Level 3, 4, or 5 WATER monster from your hand in Defense Position, except “Lantern Shark”, also you cannot Special Summon monsters from the Extra Deck for the rest of this turn, except Xyz Monsters.
    (2) This card can be treated as a Level 3 or 5 monster when used for the Xyz Summon of as WATER monster.

    Cutter Shark
    Water Fish / Effect
    LV4 1600/500
    You can only use this card name’s (1) effect once per turn.
    (1) You can target 1 WATER monster you control that has a Level; Special Summon 1 Fish monster with the same Level but a different name from your Deck, but for the rest of this turn, it cannot activate its effects, also you can not Special Summon monsters from the Extra Deck, except Xyz Monsters.
    (2) This card can be treated as a Level 3 or 5 monster when used for the Xyz Summon of a WATER monster.

    Valiant Shark Lancer
    Water Beast-Warrior / Xyz / Effect
    RK5 2500/1600
    2 Level 5 monsters
    You can only use this card name’s (1) and (2) effects once per turn each.
    (1) You can target 1 monster your opponent controls; detach 1 material from a monster you control, and if you do, destroy that target. This is a Quick Effect if you control another WATER Xyz Monster.
    (2) If another WATER Xyz Monster(s) you control is destroyed by battle or card effect while this monster is in the Monster Zone: You can choose 1 Spell from your Deck and place it on top of your Deck.

    Air Torpedo
    Spell Normal
    You can only use either this card name’s (1) or (2) effect per turn, and only once that turn.
    (1) Target 1 WATER Xyz Monster you control; detach 1 material from it, and if you do inflict damage to your opponent equal to the number of cards in your hand x 400, and if you do that, the monster gains ATK equal to the amount of damage this effect dealt.
    (2) You can banish this card and 1 WATER Xyz Monster from your GY; draw 2 cards.

    Xyz Revive Splash
    Trap Normal
    You can only use either this card name’s (1) or (2) effect per turn, and only once that turn.
    (1) Target 1 Rank 4 or lower Xyz Monster in your GY; Special Summon it, and if you do its Attribute becomes WATER.
    (2) You can banish this card from your GY, then target 1 WATER Xyz Monster you control; Special Summon 1 WATER Xyz Monster that is 1 Rank higher from your Extra Deck, by using that target you control as the Xyz Material. (This is treated as an Xyz Summon, also transfer the materials to the Summoned monster.)

  • To be fair, Lunas Deck war nie wirklich ein Deck (und sollte glaube ich auch keins sein). Die hat doch im ganzen 5D's-Anime wenn's hoch kommt 5 verschiedene Monster benutzt.


    Diese neuen Karten sind so unfassbar gut... Vor allem mit der neuen "Master Rule". Etwas bedenklich finde ich nur, dass Cutter Shark ein 1-Card Bahamut Hai ist, der als "Garnet" sogar den halbwegs soliden Schocktopus zulässt. Immerhin, der Bahamut-Hai kann, nachdem er Toad geholt hat, dann nicht mehr weggelinkt werden.

  • Xyx-Schiffshalter harmoniert brutal mit den neuen Karten, zuerst die beiden neuen inklusive einem weiteren 4er beschwören, dann das neue xyz Monster beschwören, dann eff Schiffshalter und man hat 3 weitere level 4 Wasser (also insgesamt 4) mit denen man Bsp Abyss Dweller und Bahamut beschwören kann.


    Wichtig zu sehen ist, das neue Xyz braucht für keiner seiner Effekte selber Xyz Materialien, man kann also auch weiterhin dessen Effekte benützen inden man von Bahamut eins abhänkt


    Aufziehai harmoniert auch nicht schlecht da es sein level anpassen kann


  • Malith, Maiden of Malice
    DARK Fiend / Effect
    LVL3 1000/1000
    You can use the [(1)st] effect with this card’s name only once per turn.
    (1) (Quick Effect): You can Tribute 2 monsters, then target 1 of your Normal Traps that is banished or in your GY; Set it to your field, and if you do, return it to the bottom of the Deck when it leaves the field.


    Auf dem ersten Blick erscheint die Karte zu teuer mit 2 Tributen, aber an sich find ich sie schon ziemlich krass. Würde sie nur 1 Karte tributen könnte man bestimmt dafür sorgen, irgendwelche Karten zu loopen( bspw. falls man irgendwann Time Seal unlimiten wolle. Weil seien wir ehrlich: als fallenkarte ist sie im modernen TCG echt schwach). Mit 2 Tributes reicht es halt nicht nur sie selber zu tributen, sondern muss mind. noch eine weitere Karte oder über Lair of Darkness noch eine gegnerische opfern.


    Bin ich aber der einzige der es interessant findet, wie wir immer mehr Support für kürzlich releaste themen bekommen?