[TCG/OCG] Wild Survivors / Deck Build Pack: Wild Survivors (SPU: 20. März)

  • einfach den powercreep massiv cuten, dann könnte man wieder traps spielen.

  • Herkömmliche Traps sind mitleerweile meistens zu langsam. Das mag sein. Trotzdem haben wir aber mit Labyrinth ein Trap Deck im Format welches gegen die anderen Metadecks bestehen kann und selber schon als Metadeck gezählt werden kann. Dazu ist Traptrix jetzt auch nicht komplett unspielbar und ist in der Lage Siege zu erzielen.

    Pak z. B. hat nur mit einem Deck aus 3 Structure eine Local gewonnen. Das mag vlt nicht der Maßstab für jeden sein, sollte aber zumindest zeigen das man mit diesem Deck auch gewinnen kann.

  • Pak z. B. hat nur mit einem Deck aus 3 Structure eine Local gewonnen.

    Jmd. anderes hat mittlerweile mit 3 SDs eine Regio getoppt lol.


    Wer Traps spielen will sollte sich 100%ig das Deck holen. Das Deck macht schon extrem viel Spass weil man mit den neuen Karten so viel mehr macht als nur Set 4 Pass,

  • Jmd. anderes hat mittlerweile mit 3 SDs eine Regio getoppt lol.

    Weißt du zufällig wer?

    Wäre definitiv interessant zu sehen. Ich spiele halt selber auch gerne Backrow und war selber schon am gucken ob ich mir das hole und da was bastel.

    Allerdings halt erst letzten Monat Libro Mikanko geholt. Was schon echt Spass macht als Kombo Deck.

  • Weißt du zufällig wer?

     

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    Ich würde mir aber so schnell wie möglich Parallel Exceed holen wenn du das Deck spielen willst, ich musste gestern, als ich mir welche ertraden wollte, festelen das sogar die commons schon auf 3-4€ pro Kopie geklettert sind.

  • ROUND ONE. FIGHT!


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    DBWS-JP016 Vanquish Soul – VS Razen

    FIRE Warrior / Effect

    LV4 1800/1500

    You can only use the 1st and 2nd effect of this card’s name each once per turn, and you cannot activate them in the same Chain.

    (1) If this card is Normal or Special Summoned: You can add 1 non-Warrior “Vanquish Soul” monster from your Deck to your hand.

    (2) (Quick Effect): You can reveal the appropriate monster(s) in your hand to activate 1 of these effects;

    ● 1 FIRE monster: This card cannot be destroyed by card effects this turn.

    ● 1 FIRE and 1 DARK monster: Destroy all other monsters in this card’s column.

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    DBWS-JP017 Vanquish Soul – VS Panthera

    EARTH Beast-Warrior / Effect

    LV4 1700/1900

    You can only use the 1st and 2nd effect of this card’s name each once per turn, and you cannot activate them in the same Chain.

    (1) If you control no monsters in the Main Monster Zone: You can Special Summon this card from your hand.

    (2) (Quick Effect): You can reveal the appropriate monster(s) in your hand to activate 1 of these effects;

    ● 1 EARTH monster: This card cannot be destroyed by battle this turn.

    ● 1 EARTH and 1 FIRE monster: Destroy all Spells and Traps in this card’s column.

    dbws18-206x300.jpg

    DBWS-JP018 Vanquish Soul – VS Heavy Borger

    DARK Machine / Effect

    LV7 2500/1500

    You can only use the 1st and 2nd effect of this card’s name each once per turn, and you cannot activate them in the same Chain.

    (1) During the Main Phase (Quick Effect): You can target 1 non-Machine “Vanquish Soul” monster you control; return it to the hand, and if you do, Special Summon this card from your hand.

    (2) (Quick Effect): You can reveal the appropriate monster(s) in your hand to activate 1 of these effects;

    ● 1 DARK monster: Draw 1 card.

    ● 1 EARTH and 1 FIRE monster: Inflict 1500 damage to your opponent.

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    DBWS-JP019 Vanquish Soul – VS Dr. Madlove

    DARK Fiend / Effect

    LV4 1200/2000

    You can only use the 1st and 2nd effect of this card’s name each once per turn, and you cannot activate them in the same Chain.

    (1) If this card is Normal or Special Summoned: You can add 1 “Vanquish Soul” Spell/Trap from your Deck to your hand.

    (2) (Quick Effect): You can reveal the appropriate monster(s) in your hand to activate 1 of these effects;

    ● 1 DARK monster: 1 face-up monster your opponent controls loses 500 ATK/DEF.

    ● 1 DARK and 1 EARTH monster: Return 1 face-up monster on the field with the lowest DEF to the hand (your choice, if tied).

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    DBWS-JP020 Vanquish Soul – VS Pluton HG

    FIRE Zombie / Effect

    LV6 0/0

    You can only use the 1st and 2nd effect of this card’s name each once per turn, and you cannot activate them in the same Chain.

    (1) During your opponent’s turn, if you control no monsters in the Main Monster Zone, or all monsters you control in the Main Monster Zone are “Vanquish Soul” monsters (Quick Effect): You can Special Summon this card from your hand.

    (2) (Quick Effect): You can reveal the appropriate monster(s) in your hand to activate 1 of these effects;

    ● 1 FIRE monster: This card gains 3000 DEF until the end of this turn.

    ● 1 DARK and 1 EARTH monster: This card gains 3000 ATK until the end of this turn.

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    DBWS-JP021 Vanquish Soul – VS Kaiser Varius

    EARTH Dragon/Effect

    Level 8 3000/1500

    You can only use the 1st and 2nd effect of this card’s name each once per turn, and you cannot activate them in the same Chain.

    (1) During the Main Phase (Quick Effect): You can target 1 non-Dragon “Vanquishing Soul” monster you control; return it to the hand, and if you do, Special Summon this card from your hand.

    (2) (Quick Effect): You can reveal the appropriate monster(s) in your hand to activate 1 of these effects;

    ● 1 EARTH monster: This face-up card is unaffected by your opponent’s activated effects this turn.

    ● 1 EARTH, 1 FIRE, and 1 DARK monster: Destroy 1 other card on the field.

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    DBWS-JP022 Rock of Vanquisher

    DARK Rock/Link/Effect

    0/LINK-1 (Bottom)

    1 “Vanquish Soul” monster

    Cannot be used as Link Material. You can only use the 2nd effect of this card’s name once per turn.

    (1) While you control a “Vanquish Soul” monster, your opponent’s monsters can only target your monster with the highest ATK for attacks (their choice, if tied).

    (2) During the Main Phase (Quick Effect): You can activate 1 of these effects;

    ● Special Summon 1 “Vanquish Soul” monster from your hand.

    ● Add 1 “Vanquish Soul” monster from your GY to your hand.

    dbws24-206x300.jpg

    DBWS-JP024 Vanquish Soul Dust Devil

    Quick-Play Spell

    You can only activate 1 card with this card’s name per turn.

    (1) Target 1 “Vanquish Soul” monster you control; change its battle position, then you can change face-up monsters your opponent controls to face-down Defense Position up to the number of “Vanquish Soul” monsters you control with different names.

    dbws25-206x300.jpg

    DBWS-JP025 Vanquish Soul Continue

    Quick-Play Spell

    You can only activate 1 card with this card’s name per turn.

    (1) Pay 500 LP, then target 1 “Vanquish Soul” monster in your GY; either add it to your hand or Special Summon it in Defense Position.

    dbws26-206x300.jpg

    DBWS-JP026 Vanquish Soul Trinity Burst

    Normal Trap

    You can only activate 1 card with this card’s name per turn.

    (1) Target 1 “Vanquish Soul” monster you control; Special Summon up to 2 “Vanquish Soul” monsters from your hand with different names from each other and different original Attributes from the targeted monster (but their effects are negated, also return to the hand during the End Phase), then you can return all opponent’s cards in that target’s and the Summoned monsters’ columns to the hand.

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    DBWS-JP027 Vanquish Soul Calamity Kaiser

    Counter Trap

    You can only activate 1 card with this card’s name per turn.

    (1) When your opponent activates a Spell/Trap Card, or monster effect, that targets a card(s) you control and you control a “Vanquish Soul” monster: Negate the activation, and if you do, destroy that card, then you can inflict damage to your opponent equal to the ATK of 1 “Vanquish Soul” monster you control.

    dbws28-206x300.jpg

    DBWS-JP028 Fire Formation – Tenki

  • 11 neue karten. also auf jeden fall mehr als transcendrake. soll keine beschwerde sein, nur eine feststellung. einige hatten sich ja gewundert, ob und wieso die dinos so wenige karten bekamen.


    tja, interessantes thema. auf den ersten blick fühlt sich das alles etwas zu vorsichtig designt an. die konterfalle annulliert nur zielende effekte, das link monster und continue holen nur vom friedhof, nicht vom deck... das sind alles so kleine details, die das deck mmn unnötigerweise einschränken. zum vergleich hat nouvellez eine konterfalle, die alles annullieren kann und noch dazu das feld des gegners wegtributen kann. natürlich sind die bedingungen nicht ganz so einfach, aber ein effekt auf diesem powerlevel sucht man bei VS vergeblich.

    Toadally Awesome Treatoad -- Voiceless Voice Silenforcer -- Spright Splight -- Halqifibrax Needlefiber

    Zitat

    Spunky schrieb:
    In einem Jahr werden wir dann 8000 ATK Monster für 500 LP beschwören können, die gegen gegnerische Karteneffekte komplett immun sind und bei Kampfschaden noch 5 Karten ziehen lassen

  • Stimme Wiraqocha Puqllay zu was das Karten Design angeht. Da war man an vielen Stellen sehr vorsichtig. Rein vom Powerlevel der neuen Karten betrachtet wohl erstmal das schwächere Thema.

    Auch wenn hier durchaus interessante Mechaniken dabei sind.


    Im großen und ganzen erinnern mich die Karten an die ersten Zwillingsmonster, welche abhängig von verschiedenen Attributen auf dem Feld verschiedene Effekte bekommen. Hier löst man das ganze sehr ähnlich und angepasst auf das moderne Spiel. Statt Continuous Effekten welche vom Feld abhängig sind geht man hier auf Quick Effects welche auf Basis der Hand sind.

  • Was mich ziemlich ins Grübeln bringt, ist die Frage wann und wieviel weiteren zukünftigen Support (speziell was die verbliebenen drei Attribute WASSER, WIND, LICHT betrifft) das VS Thema denn kriegen wird? Es wäre schade sich nur auf FIRE, EARTH und DARK zu beschränken und dem Thema in den nächsten Hauptsets 2- 3 Zauber/Fallen und eventuell 1 weiteres Extradeckmonster spendiert. Folgt man dem jetzigen Schema, das jedes Attribut ein Gegenstück hat, müssten jetzt noch mindestens sechs weitere Monsterkarten kommen (2 für jedes verbliebene Attribut) und eventuell noch 1-2 Zauber/Falle.


    Bis dato haben Themendecks der letzten 5 Jahre aus den Nebensets ca. 4 neue Karten im Abstand von einem Jahr bekommen (Ausnahme sind die Waifu Themen, Evil Twin oder SkyStriker, die habe ein "paar" mehr bekommen, aber dann über eine Zeitraum von 5 Jahren hinweg ^^). Allerdings sieht VS mir nicht nach Waifu aus, daher befürchte ich, das weiterer Support aus den genannten 4 Karten bestehen wird. Ob das reicht, um das Deck wirklich competetive zu machen wird sich zeigen.

    Aber ich will nicht meckern, es ist schön das Konami weiterhin "kreativ" ist und uns mit neuen Themendecks versorgt, wo ab und an was vernüftiges dabei ist.

  • Würde tatsächlich sagen das es bei den Drei Attributen bleibt. Nichts deutet bei den Monstern darauf hin, dass auch andere supportet würden. Und muss auch nicht immer alle Attribute einfließen lassen.

    Gerne dann ein eigenes Thema welches dann als Gegenpart zu diesem Thema fungiert.

  • Beef’s back on the menu, boys!

    Fqk8hecaIAAx0TY-300x216.jpg

    DBWS-JP036 Voici la Carte ~ Menu ha Kochira (Voici la Carte ~ Here is the Menu)

    Normal Spell Card

    You can only activate a card with this card’s name once per turn.

    (1) Reveal 2 “Nouvellez” monsters with different names from your Deck, your opponent chooses 1 of them, add 1 of them to the hand, then shuffle the remainder into the Deck. Then, you can add 1 of the following cards from your Deck or GY to the hand depending on the Type of the monster added to the hand by this effect.

    • Beast-Warrior: “Recette de Poisson – Fish Recipe”

    • Warrior: “Recette de Viande – Meat Recipe”

  • Get Ready! FIGHT!!

    StakeYourSoulPantheraVERSUSKaiserVariusRound1Fight-300x216.jpg

    DBWS-JP023 Stake Your Soul!

    Normal Spell Card

    You can only activate a card with this card’s name once per turn.

    (1) Reveal 1 monster in your hand; Special Summon 1 “Vanquish Soul” monster from your Deck with a different name but the same attribute, but return it to the owner’s hand during the End Phase.

  • I mean yeah, Dinosaur and Ritual support makes sense.

    571cb589-300x219.jpg

    DBWS-JP009 Ultimate Conductor Tyranno (Reprint)

    DBWS-JP010 Giant Rex (Reprint)

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    DBWS-JP043 Impcantation Candoll (Reprint)

    DBWS-JP044 Impcantation Talismandra (Reprint)

  • Cyber Drache

    Hat den Titel des Themas von „[OCG] Deck Build Pack: Wild Survivors“ zu „[TCG/OCG] Wild Survivors / Deck Build Pack: Wild Survivors (SPU: 20. März)“ geändert.
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  • es gab schon das erste sehr frühe opening!

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    alle dino reprints sind rare, auch archosaurus 8) die meisten high rares gehören VS.

    Toadally Awesome Treatoad -- Voiceless Voice Silenforcer -- Spright Splight -- Halqifibrax Needlefiber

    Zitat

    Spunky schrieb:
    In einem Jahr werden wir dann 8000 ATK Monster für 500 LP beschwören können, die gegen gegnerische Karteneffekte komplett immun sind und bei Kampfschaden noch 5 Karten ziehen lassen