[OCG] Deck Build Pack: Hidden Summoners (SPU: 31. Oktober)

  • Tja, dann wird wohl ein Lungenflügel fällig, @Altaria.


    Waifu-Overload würde ich sagen. Jedenfalls richtig krasse Karten, das nenne ich mal Legacy-Support. Z.B. die Ritual Spell. Erst fand ich den letzten Effekt irgendwie komisch, aber dann wurde mir bewusst, was er eigentlich bedeutet... einfach stark.


    Und das ganze rund um einen Phönix, also da will ich mich nicht beklagen.


    edit:

    alle 3 themen lesen sich gut. Das zombie thema ist halt am besten supported auch dank sucker

    Gibt es denn zu den anderen beiden schon irgendwelche Infos?

  • Nepthys liest sich erstmal echt gut.
    Allerdings bin ich noch unschlüssig, wie man damit am besten spielen würde?
    Go Second mit Removal oder doch lieber First und versuche ein Bossmonster zu legen?
    Auf den ersten Blick wirkt das Deck etwas langsam, da man einen Zug für das Setup braucht.
    Die Artworks sind aber schon erste Sahne.

  • Allerdings bin ich noch unschlüssig, wie man damit am besten spielen würde?

    Spontan würde ich sagen: Clusterfuck mit 3 Pre-Prep/Devilrituale + Diagram mit Wind/Feuer True Kings. Fallout5.dek, wir nuken alles.

  • Die Prankids gehen ja mal gar nicht, ich kann mir nicht vorstellen wie es jemand schaffen will, mit dem Deck auf Turnieren zu spielen und dabei seriös zu wirken

  • alle 3 decks sind ganz nett, haben coole artworks und könnten mitunter sehr spielstark sein. aber keines begeistert mich übermäßig. finanziell gesehen gute nachrichten

    Toadally Awesome Treatoad -- Voiceless Voice Silenforcer -- Spright Splight -- Halqifibrax Needlefiber

    Zitat

    Spunky schrieb:
    In einem Jahr werden wir dann 8000 ATK Monster für 500 LP beschwören können, die gegen gegnerische Karteneffekte komplett immun sind und bei Kampfschaden noch 5 Karten ziehen lassen

  • Everyone’s Planck-sized Pranksters are hitting the big screen of card games!



    DBHS-JP014 Prankids Pulse
    Level 1 WIND Thunder Effect Monster
    ATK 0
    DEF 2000
    You can only use the effect of this card’s name once per turn.
    (1) If this card is sent to the GY as Fusion or Link Material for a “Prankids” monster: You can send 1 “Prankids” card from your Deck to the GY, except “Prankids Pulse”, then you can Special Summon 1 “Prankids” monster from your hand or Deck in Defense Position, except “Prankids Pulse”.
    DBHS-JP015 Prankids Lamp/Ramp
    Level 3 FIRE Pyro Effect Monster
    ATK 1500
    DEF 500
    You can only use the effect of this card’s name once per turn:
    (1) If this card is sent to the GY as Fusion or Link Material for a “Prankids” monster: You can inflict 500 damage to your opponent, then Special Summon 1 “Prankids” monster from your hand or Deck in Defense Position, except “Prankids Lamp”.

    DBHS-JP016 Prankids Drop
    Level 2 WATER Aqua Effect Monster
    ATK 1000
    DEF 1000
    You can only use the effect of this card’s name once per tur.
    (1) If this card is sent to the GY as Fusion or Link Material for a “Prankids” monster: You can gain 1000 LP, then Special Summon 1 “Prankids” monster from your hand or Deck in Defense Position, except “Prankids Drop”.
    DBHS-JP019 Prankids House Battle Butler
    Level 10 WIND Thunder Fusion Effect Monster
    ATK 3000
    DEF 3000
    Materials: “Prankids Lamp” + “Prankids Drop” + “Prankids Pulse”
    This card cannot be Special Summoned, except by a Fusion Summon. You can only use the second effect of this card’s name once per turn.
    (1) (Quick Effect): You can Tribute this card; destroy all monsters your opponent controls.
    (2) If this card is sent to the GY by your opponent: You can target 1 monster in your GY, except a Fusion Monster; Special Summon that monster.

    DBHS-JP022 Prankids Roargon
    Link 4 WATER Aqua Link Effect Monster
    ATK 3000
    Links: Top, Left, Right, Bottom
    Materials: 2 or more “Prankids” monsters
    This card cannot be Special Summoned, except by a Link Summon. You can only use the second effect of this card’s name once per turn.
    (1) (Quick Effect): You can Tribute this card; destroy all Spell/Trap Cards your opponent controls.
    (2) If this card is sent to the GY by your opponent: You can target 1 card in your GY, except a Link Monster; add that card to your hand.
    DBHS-JP025 Prankids no Daibousou (Prankids on the Loose)
    Quick-Play Spell Card
    (1) During either player’s Main Phase: Fusion Summon 1 “Prankids” Fusion Monster from your Extra Deck, using monsters from your hand or field as Fusion Material, but for the rest of this turn you cannot Normal or Special Summon monsters, except “Prankids” monsters.
    Note: This card’s name is more literally “Big Rampage of the Prankids”, but that’s a little bit too literal. I wouldn’t be shocked by “Those Whacky Prankids!” tho’.
    Note, from Dec as before:
    “The theme name here is Purankizzu, which is likely either Prankids or Planckids (get it they’re small)”.
    Specifically the theme is named after kids pulling pranks, but they’re also related to Max Planck’s research into wavelengths, referring to “Pulse”, “Drop” and “Ramp” waves, and thus are likely named after Planck length waves.


    A series seemingly based off of infamous seductresses and demons.



    DBHS-JP027 Uruwashi no Mayakashi – Dakki (Beautiful Mayakashi – Dakki)
    Level 2 FIRE Zombie Tuner Effect Monst
    ATK 1000
    DEF 0
    (1) You can only control 1 “Beautiful Mayakashi – Dakki”.
    (2) When a “Mayakashi” monster is Special Summoned from the Extra Deck to your side of the field while this card is in your GY: You can Special Summon this card from your GY. You cannot Special Summon monsters from the Extra Deck the turn you activate this effect, except “Mayakashi” monsters.
    DBHS-JP028 Wadachi no Mayakashi – Shafu (Rickshaw Mayakashi – Shafu)
    Level 3 EARTH Zombie Effect Monster
    ATK 1200
    DEF 400
    You can only use the first effect of this card’s name.
    (1) If this card is Normal or Special Summoned: You can target 1 “Mayakashi” monster in your GY, except “Rickshaw Mayakashi – Shafu”; Special Summon that monster in Defense Position, but its effects are negated.
    (2) You cannot Special Summon monsters from the Extra Deck, except “Mayakashi” monsters.

    DBHS-JP035 Uruwashi no Mayakashi – Youko (Beautiful Mayakashi – Youko)
    Level 9 FIRE Zombie Synchro Effect Monster
    ATK 2900
    DEF 2400
    Materials: 1 Tuner + 1+ non-Tuner monsters
    You can only use the (2)nd and (3)rd effect of this card’s name once per turn.
    (1) You can only control 1 “Beautiful Mayakashi – Youko”.
    (2) If a Synchro Monster you control whose original Level is 11 is destroyed by battle or by your opponent’s effect while this card is in the GY: You can banish 1 other Zombie monster from your GY, then Special Summon this card.
    (3) If this card is Special Summoned from the GY: You can destroy 1 monster your opponent controls.
    DBHS-JP037 Tsurara no Mayakashi – Yukionna (Icicle Mayakashi – Yukionna)
    Link 2 WATER Zombie Link Effect Monster
    ATK 1900
    Links: Bottom Left, Bottom Right
    Materials: 2 “Mayakashi” monsters
    You can only use the (3)rd effect of this card;s name once per turn.
    (1) You can only control 1 “Icicle Mayakashi – Yukionna”.
    (2) If this card points to a Synchro Monster, your opponent cannot target this card for an attack.
    (3) While this card is in a Monster Zone, if a Synchro Monster you control is destroyed (by battle or by card effect): You can target 1 face-up monster on the field; halve that monsters’s ATK and DEF until the end of this turn.
    Note: Tsurara can otherwise mean Heartbreak The pun is obviously, intentional.

    DBHS-JP038 Mayakashi Kaiten (Mayakashi Mandate)
    Normal Spell Card
    You can only activate a card with this card’s name once per turn.
    (1) Take 1 “Mayakashi” card from your Deck, except “Mayakashi Mandate”, and either add it to your hand or send it to the GY.
    DBHS-JP039 Mayakashi Henjou (Mayakashi Metamorphosis)
    Normal Trap Card
    You can only activate a card with this card’s name once per turn, also you cannot Special Summon monsters from the Extra Deck during the turn in which you activate this card, except “Mayakashi” monsters.
    (1) Discard 1 card, then target 1 of your “Mayakashi” monsters that is in the GY or banished; Special Summon it, and if you do, it cannot be targeted by your opponent’s effects during this turn.
    Note: This card’s name can refer to transformation, but also in a sense of being reborn in a new form. It also sounds like


    OCG Twitter gets in on the fun, immediately showing off one of the lower-level Prankids fusions.

    DBHS-JP017 Prankids Rocket
    FIRE Pyro/Fusion/Effect
    LV5 2000/0
    2 “Prankids” monsters
    You can only use this card name’s (1) and (2) effects once per turn each.
    (1): If this card is Fusion Summoned: You can activate this effect; for the rest of this turn, have this card lose 1000 ATK, and if you do, it can also attack directly this turn.
    (2): You can Tribute this card, then target 2 non-Fusion “Prankids” monsters with different names in your GY; Special Summon them, also they cannot attack this turn.

  • Die Rakete ist aber neu dazugekommen, oder ? und definitiv leichter beschwörbar als der Buttler, und wenn ich mir die Effekte der Prankids ansehe, wenn sie als Fusionsmaterial genutzt werden + die Effekte der Rakete selbst....das wird wohl richtig nervig....

  • weiß ja nicht was nu alles so kommt von den Nephthys,
    aber ich hoffe die werden gut... :cool:
    kann mein nächstes Deck werden... :thumbsup:


    wollt scho lang mal wieder Ritual-Spielen... :thumbup:


    und die Prankids-Karten sind wohl Kids die an den Pranger gestellt worden sind... :P:D
    coole Artworks haben´se aber... :daumen:

  • habt ihr die Synergie mit Instantfusion bemerkt

    fuck, das Vieh hat Stufe 5 ? Hab ich übersehen.


    Das Deck hat also eine doppel-Monster Reborn die nur 1000 Lp kostet #balanced


    Das Deck bestimmt noch ein Link 2-Monster bekommen, die anderen beiden haben ja bereits eines bekommen.

  • und die Prankids-Karten sind wohl Kids die an den Pranger gestellt worden sind... :P:D


    coole Artworks haben´se aber... :daumen:

    Naja, wohl eher Kids, die Pranks machen. Prank-Kids (Prankids) halt :D


    Aber finde die neuen Themen alle eigentlich ganz interessant =)

  • DBHS-JP038 Mayakashi Kaiten (Mayakashi Mandate)

    Endlich gibts mal wieder 3 Foolish für Zombie^^



    Wie soll ich diesen Effekt verstehen? Spectralsword auf Crack?
    Seh kein once per turn, also kann ich, angenommen is gibt einen 7er, 9er und ein 11er Mayakashi Synchro, ihren Effekt öfters verwenden... Beschwöre 7er=> special Tuner=> special 9er=> special Tuner=> special 11er ??

    Große Bestie am Himmelszelt
    höre den Ruf aus der Schattenwelt,
    steig aus der Kugel, ich brauche dich schnell,
    bring mir den Sieg in diesem Duell.
    Überzieh die Wüste mit deinem Glüh´n
    und lasse deinen Zorn auf meinen Feind niedergehen.
    Lasse die Macht frei, die tief in dir steckt
    ich bin derjenige der dich erweckt.
    Erscheine in diesem Schattenduell,
    mit dir zu siegen ist mein Ziel


    Geflügelter Drache des Ra

  • Wie soll ich diesen Effekt verstehen? Spectralsword auf Crack?
    Seh kein once per turn, also kann ich, angenommen is gibt einen 7er, 9er und ein 11er Mayakashi Synchro, ihren Effekt öfters verwenden... Beschwöre 7er=> special Tuner=> special 9er=> special Tuner=> special 11er ??

    Genauso funktioniert die Karte.

  • fuck, das Vieh hat Stufe 5 ? Hab ich übersehen.
    Das Deck hat also eine doppel-Monster Reborn die nur 1000 Lp kostet #balanced

    naja, gouki rematch kostet 0 LP und ist suchbar :D

    Toadally Awesome Treatoad -- Voiceless Voice Silenforcer -- Spright Splight -- Halqifibrax Needlefiber

    Zitat

    Spunky schrieb:
    In einem Jahr werden wir dann 8000 ATK Monster für 500 LP beschwören können, die gegen gegnerische Karteneffekte komplett immun sind und bei Kampfschaden noch 5 Karten ziehen lassen