[OCG] AGE OF OVERLORD​ (SPU: Spoiler Komplett)

  • What? Gaia Blaze is evolving!

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    AGOV-JP033 Shiten no Kishi Gaia Prominence (Gaia Prominence, the Seraphic Knight) / Gaia Prominence, the Kindling Seraph

    Pyro/Fusion/Effect, FIRE, Lv 11, ATK 3500, DEF 3100

    “Gaia Blaze, the Force of Blazing Sun” + 1 face-up monster you control

    You can only use the 1st and 2nd effect of this card’s name each once per turn.

    (1) When your opponent activates a monster effect in the hand or on the field (Quick Effect): You can discard 1 monster; negate the activation, and if you do, destroy that monster.

    (2) When this attacking card destroys an opponent’s monster by battle: You can target 1 FIRE monster in your GY; Special Summon it.

  • Neue Gaia Monster, da hat Yugi ja bald mehr fusionen für seine monster als Jaden XD

  • Ein Handtrapp Negater, nicht schlecht. Die Beschwörungsbedingung wird aber dafür sorgen, dass das Ding wahrscheinlich kein Play sieht. Man braucht das neue Synchromonster und kann es nichtmal mit Kontaktfusion beschwören. Ich denke auch die Existenz von Wunder-Synchrofusion hilft da nicht.
    Außer ich übersehe gerade eine Kombo

  • Ein Handtrapp Negater, nicht schlecht. Die Beschwörungsbedingung wird aber dafür sorgen, dass das Ding wahrscheinlich kein Play sieht. Man braucht das neue Synchromonster und kann es nichtmal mit Kontaktfusion beschwören. Ich denke auch die Existenz von Wunder-Synchrofusion hilft da nicht.
    Außer ich übersehe gerade eine Kombo

    Die Synchro is hier noch nirgends zu sehen gewesen im thread XD wan kam die sen? oder ist die mit dieser karte announced worden?

  • Die Synchro is hier noch nirgends zu sehen gewesen im thread XD wan kam die sen? oder ist die mit dieser karte announced worden?

    Kommt in dune

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    FAQ You!

  • Kommt in dune

    Ahaaa, deshalb kann ich mich nicht erinnern XD

  • Sekrit Rua-Ruka Support?

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    AGOV-JP065 Angel Ring

    Equip Spell Card

    Equip only to a monster you control equipped with another Equip Card. (1) You can only control 1 “Angel Ring”.

    (2) Negate your opponent’s first Spell Card or effect that resolves each turn.

    (3) Once per turn: You gain 500 LP, then destroy this card, and if you do, your opponent cannot target the monster it was equipped to with card effects.


    Note: Kanji reads Ring of the Heavenly Child

  • Nemleria’s subconscious adventures with her delicious-looking guardian beasts continue.

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    AGOV-JP077 Nemleria Repette

    Continuous Trap

    You can only use the 1st effect of this card’s name once per turn.

    (1) If you control another “Nemleria” card: You can banish up to 3 cards from your Extra Deck, face-down, except “Dreaming Nemleria”, to activate the appropriate effect;

    ● 1: Add 1 “Nemleria” card from your GY to your hand.

    ● 2: Any damage you take this turn is halved.

    ● 3: Send 1 Level 10 Beast monster you control to the GY, and if you do, negate the effects of all face-up monsters your opponent currently controls until the end of this turn.

  • Irgendwie verstehe ich noch immer nicht was Nemleria machen will. Will das Deck jetzt ein Controldeck oder ein Level 10 Spamdeck sein? Für ein Controldeck macht es meiner Meinung nach definitiv immer noch zu wenig. Und Dreaming Nemleria ist wirklich die einzige Karte die effektiv großes Plus erzielt. Dafür muss der Effekt dann wirklich durchkommen.


    Zumindest hat man mit der Falle jetzt eine Recyclemöglichkeit. Der halbierte Schaden ist whatever, da hätte man auch gleich den Schaden für den gesamten Zug auf 0 reduzieren können. Letzter Effekt ist natürlich Top, aber warum diese Kosten und vor allem vom Feld? Wäre von der Hand zu broken gewesen?


    Hoffe da kommt noch einiges mehr auf uns zu, sonst wird das Thema höchstwahrscheinlich früher oder später in Vergessenheit geraten. Wäre schade um die coole Idee und die krassen Artworks.

  • Irgendwie verstehe ich noch immer nicht was Nemleria machen will. Will das Deck jetzt ein Controldeck oder ein Level 10 Spamdeck sein? Für ein Controldeck macht es meiner Meinung nach definitiv immer noch zu wenig. Und Dreaming Nemleria ist wirklich die einzige Karte die effektiv großes Plus erzielt. Dafür muss der Effekt dann wirklich durchkommen.


    Zumindest hat man mit der Falle jetzt eine Recyclemöglichkeit. Der halbierte Schaden ist whatever, da hätte man auch gleich den Schaden für den gesamten Zug auf 0 reduzieren können. Letzter Effekt ist natürlich Top, aber warum diese Kosten und vor allem vom Feld? Wäre von der Hand zu broken gewesen?


    Hoffe da kommt noch einiges mehr auf uns zu, sonst wird das Thema höchstwahrscheinlich früher oder später in Vergessenheit geraten. Wäre schade um die coole Idee und die krassen Artworks.

    Vorallem kriegt man nur einen der Effekte, was meiner Meinung viel zu wenig ist.

  • Darkness…. A deep darkness without even a trace of light…

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    AGOV-JP032 Genjuumaoh Baphomet (Baphomet the Phantom Beast Demon King / Berformet the Phantom Beast Dark Ruler)

    Level 6 WIND Fiend Fusion Effect Monster

    ATK 2400

    DEF 600

    Materials: 2 monsters with different Types (Beast/Fiend/Illusion)

    You can only use the (2)nd and (3)rd effect of this card’s name each once per turn.

    (1) This card’s name becomes “Chimera the Flying Mythical Beast” while on the field or in the GY, but is still treated as a “Phantom Beast” card.

    (2) If this card is Fusion Summoned: You can send 1 Beast, Fiend, or Illusion monster from your Deck to the GY.

    (3) During your opponent’s turn (Quick Effect): You can banish this card from your GY, then target 1 of your banished Beast, Fiend, or Illusion monsters, except “Berfomet the Phantom Beast Dark Ruler”; Special Summon it.

  • Support für die klassischen Phantom Beasts nehm ich immer gern!
    Hab das Thema ein bisschen in Speed Duel gespielt und direkt wieder Bock bekommen, es auch "richtig" zu spielen. Es darf also ruhig noch mehr kommen!^^

  • Search for all the relics scattered across the world with the most wicked witch of them all!


    Note: “Corrupted Gem of Rebellion – Snake Eye” will be renamed to “Tainted Treasure of Treason – Snake-Eye”

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    AGOV-JP006 Kuromajo Diabellestarr (Diabellestarr the Dark Witch)

    Level 7 DARK Spellcaster Effect Monster

    ATK 2500

    DEF 2000

    You can only Special Summon with the (1)st effect of this card’s name once per turn. You can only use the 2nd and 3rd effect of this card’s name each once per turn.

    (1) You can Special Summon this card (from your hand) by sending 1 other card from your hand or field to the GY.

    (2) If this card is Normal or Special Summoned: You can Set 1 “Tainted Treasure” Spell/Trap directly from your Deck.

    (3) If this card is sent from the hand or field to the GY during your opponent’s turn: You can send 1 card from your hand or field to the GY, and if you do, Special Summon this card.


    Note: This card is named after Belle Starr, a famous western outlaw.

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    AGOV-JP054 “Zaihou Kari no Akuma” (“The Tainted Treasure Hunter Fiend”)

    Quick-Play Spell Card

    You can only use the 1st and 2nd effect of this card’s name each once per turn.

    (1) Add 1 “Diabellestarr” monster from your Deck or GY to your hand.

    (2) During your Main Phase: You can banish this card from your GY, then target 1 of your “Tainted Treasure” Spells/Traps that is banished or in your GY, except “”The Tainted Treasure Hunter Fiend””; place it on the bottom of the Deck, then draw 1 card.

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    AGOV-JP055 Shi no Zaihou – Luciela (Tainted Treasure of Doom – Luciela)

    Quick-Play Spell Card

    You can activate 1 card with this card’s name per turn.

    (1) Target 1 Level 7 or higher Spellcaster you control; apply these effects, in sequence.

    ● That face-up monster is unaffected by other monsters’ effects this turn, but send it to the GY during the Standby Phase of the next turn.

    ● All face-up monsters your opponent currently controls lose ATK equal to that monster’s ATK, then, if any of those monsters’ ATK has been reduced to 0 as a result, destroy it.


    Note: “Luciela” is a variant of the French “Lucille,” derived from the Latin “light.”

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    AGOV-JP074 Uragiri no Zaihou – Silvia (Tainted Treasure of Betrayal – Silvia)

    Normal Trap Card

    You can only use 1 of the 1st and 2nd effect of this card’s name per turn, and only once that turn.

    (1) Send 1 “Diabellestarr” monster from your hand or face-up field to the GY, then target 1 face-up card on the field; negate its effects.

    (2) When your opponent activates a card or effect in response to the activation of your “Diabellestarr” monster’s effect or “Tainted Treasure” Spell/Trap Card or effect: You can banish this card from your GY; negate that opponent’s effect.


    You… did. Buy Bonfire. Right? Right…? Please told me you bought Bonfire, bro… Bro…

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    AGOV-JP007 Snake-Eye Excel

    Level 1 FIRE Pyro Effect Monster

    ATK 800

    DEF 1000

    You can only use the (1)st and (2)nd effect of this card’s name each once per turn.

    (1) If this card is Normal or Special Summoned: You can add 1 Level 1 FIRE monster from your Deck to your hand.

    (2) You can send this card and 1 other face-up card you control to the GY; Special Summon 1 “Snake-Eye” monster from your hand or Deck, except “Snake-Eye Excel”.


    Note: This card is Excelsa + ???

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    AGOV-JP008 Snake-Eye Oark

    Level 1 FIRE Pyro Effect Monster

    ATK 900

    DEF 200

    You can only use the (1)st and (2)nd effects of this card’s name each once per turn.

    (1) If this card is Normal or Special Summoned: You can target of your 1 Level 1 FIRE monster that is banished or in your GY; either add it to your hand or Special Summon it.

    (2) You can send this card and 1 other face-up card you control to the GY; Special Summon 1 “Snake-Eye” monster from your hand or Deck, except “Snake-Eye Oak”.


    Note: This card is Oak + Ork/Orc

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    AGOV-JP009 Snake-Eye Wight Birch

    Level 1 FIRE Pyro Effect Monster

    ATK 0

    DEF 2100

    You can only Special Summon with the (1)st effect of this card’s name once per turn. You can only use the (2)nd effect of this card’s name once per turn.

    (1) If you control a FIRE monster, you can Special Summon this card (from your hand).

    (2) During your opponent’s turn (Quick Effect): You can send this card and 1 other face-up card you control to the GY; Special Summon 1 “Snake-Eye” monster from your hand or Deck, except “Snake-Eye White Birch”.


    Note: This card is Wight + White Birch

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    AGOV-JP010 Snake-Eyes Flamberge Dragon

    Level 8 FIRE Dragon Effect Monster

    ATK 3000

    DEF 2500

    You can only use the (1)st, (2)nd, and (3)rd effect of this card’s name each once per turn.

    (1) You can target 1 monster in the GY or face-up on the field; place it face-up in its owner’s Spell & Trap Zone as a Continuous Spell.

    (2) During your opponent’s turn (Quick Effect): You can target 1 Monster Card on the field treated as a Continuous Spell; Special Summon it to your field.

    (3) If this card is sent from the hand or field to the GY: You can Special Summon 2 Level 1 FIRE monsters from your GY.

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    AGOV-JP056 Jagan Shinden Snake-Eye (The Shrine of Serpentine Sight – Snake-Eye)

    Field Spell Card

    You can only activate 1 card with this card’s name per turn.

    (1) When this card resolves, you can place 1 “Snake-Eye” monster from your hand, Deck or GY face-up in its owner’s Spell & Trap Zone as a Continuous Spell.

    (2) Level 1 FIRE monsters you control gain 1100 ATK.

    (3) Once per turn, if your opponent Normal or Special Summons a monster(s): You can target 1 Monster Card on the field treated as a Continuous Spell; Special Summon it to your field.


    Note: Jagan here is a play on “Evil Eye”, but Evil swapped out for Snake.

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    GOV-JP057 Genzaihou – Snake-Eye (The Original Tainted Treasure – Snake-Eye)

    Normal Spell Card

    You can only activate 1 of the (1)st and (2)nd effect of this card’s name per turn, and only once that turn.

    (1) Send 1 other face-up card you control to the GY; Special Summon 1 Level 1 FIRE monster from your hand or Deck.

    (2) You can banish this card from your GY, then target 1 “Snake-Eye” or “Diabellestarr” monster in your GY; add 1 Level 1 FIRE monster from your Deck to your hand, then place the targeted monster on the bottom of the Deck.

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    AGOV-JP075 Nirami Suberu Snake-Eyes (The Glaring Ruler Snake-Eyes)

    Normal Trap Card

    You can only activate 1 card with this card’s name per turn.

    (1) If the total Levels of all “Snake-Eye” monsters you control equal 2 or more: Activate 1 of these effects.

    ● Target 1 monster in your opponent’s GY or face-up field; place it face-up in its Spell & Trap Zone as a Continuous Spell.

    ● Target 1 Monster Card on the field treated as a Continuous Spell; Special Summon it to your field.

  • Die Diabellestarr Karten lesen sich sehr gut. Wirkt wie eine kleine Engine die man in Decks als Extender und extra Disruption spielen kann.


    Bei Snake-Eye bin ich mir persönlich noch unsicher. Die Karten lesen sich erstmal nicht schlecht und machen vieles richtig. Trotzdem fehlt mir da irgendwas.


    Theoretisch kann man natürlich auch beides kombinieren. Die eine Spell verbindet beide Themen und ist durch das Diabellestarr Monster suchbar.

  • Die Diabellestarr Karten lesen sich sehr gut. Wirkt wie eine kleine Engine die man in Decks als Extender und extra Disruption spielen kann.


    Bei Snake-Eye bin ich mir persönlich noch unsicher. Die Karten lesen sich erstmal nicht schlecht und machen vieles richtig. Trotzdem fehlt mir da irgendwas.


    Theoretisch kann man natürlich auch beides kombinieren. Die eine Spell verbindet beide Themen und ist durch das Diabellestarr Monster suchbar.

    wenn man auf die setnummern achtet, dann wird einem was auffallen: albaz ist aus der nummerierung versvhwunden, dafür ist visas starfrost vorgerutscht. Und dahinter kommen direkt diese beiden themen. Es ist also von auszugehen das hiermit auch eine neue lore beginnt (und damit auch massig support kommt). Was sie zu erzählen versucht kann man zwar noch nicht sagen, es ist aber sehr wahrscheinlich das unsere hexe eine jägerin (mit 8-klässler-syndrom?) Ist, welche die jeweiligen themen aus irgend einem grund jagt.


    Allgemein bin ich aber schon angetan von diesem lore thema. Story telling ist atm. Zwar noch nicht da, aber die artworks stimmen schon und auch die effekte haben potenzial.

  • Diabellestar wird wohl ähnlich wie Visas ein Themen übergreifender Archetyp sein. An sich erstmal nicht schlecht, aber da muss noch mehr kommen um meta-relevant zu werden.


    Snake Eye ist auch ganz nett, wobei jetzt Konami das "Monsterkarten in die Z/F Zone legen" pushen will.


    Meine Prognose ist, dass Horus das meta-relevanteste Thema aus Set sein wird, jedoch erst nach der ersten Support-Welle im nächsten Set Phantom Nightmare.